3 islands

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

«Ἡ ευθύνη γιά τήν ἐν Χριστῷ ἐλευθερία μας» Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2024 – Μετά τήν Χριστοῦ Γέννησιν (Ματθ. β΄ 13-23)

Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί,

Ἡ κατ’ ἐντολήν τοῦ Ἡρώδη ἀνηλεής σφαγή τῶν νηπίων τῆς Βηθλεέμ, ὅπως περιεγράφη στό σημερινό εὐαγγελιό ἀνάγνωσμα, σκιάζει τόν χαρμόσυνο ἀπόηχο  τῶν Χριστουγέννων, ἀλλά καί γιά πολλούς, Χριστιανούς καί μή, ἀποτελεῖ μία ἀκόμη ἀφορμή ἐπικρίσεως τοῦ Θεοῦ καί ἀμφισβητήσεως τῆς παρουσίας Του. Γιατί ὁ Θεός τό ἐπέτρεψε; Ποῦ ἦταν ὁ Θεός νά σταματήσει τό κακό; Καί ἄλλες τετοιες ἐκφράσεις, ὅπως καί σήμερα τίς ἀκοῦμε, γιά τά ἀθῶα ἰδίως θύματα τῶν πολέμων γύρω μας, ἀλλά καί για τά θύματα ἀπό φυσικές καταστροφές, ὅπως σεισμοί, πλημμῦρες κλπ.

Ποῦ εἶναι ἀλήθεια ὁ Θεός; Γιατί δέν ἐπεμβαίνει νά σταματήσει τό κακό;

Ἡ ἀπάντηση εἶναι ἁπλή: ὁ Θεός εἶναι ὅπου μέ τίς ἐπιλογές μας;τόν τοποθετήσαμε! Διότι ὁ Θεός σέβεται τήν ἐλευθερία, τήν ὀποία μᾶς χάρισε, καθώς μᾶς δημιούργησε κατ’ εἰκόνα καί καθ’ ὁμοίωσίν Του καί μέ διάκριση καί εὐγένεια δέν ἐπεμβαίνει στή ζωή μας, ἀκόμη κι ὅταν κάνοντας κατάχρηση τῆς ἐλευθερίας ἤ κακή χρήση της βλάπτουμε τούς ἑαυτούς μας καί τούς ἄλλους.

Ἄν λοιπόν τοποθετήσαμε τόν Θεό στό περιθώριο τῆς ζωῆς μας, γιατί Τοῦ ζητοῦμε τόν λόγο καί γιατί Τόν ἐπιτιμᾶμε, ὡς αἴτιο τῆς καταστροφῆς μας; Γιά ποιό πράγμα ρωτήσαμε τόν Θεό καί σέ ποιό θέμα ἀκούσαμε τη συμβουλή Του; Γιά ποιο ζήτημα ἤ πρόβλημα, πειθαρχήσαμε στό θέλημά Του, γιά νά ἔχουμε τό δικαίωμα νά γκρινιάζουμε καί νά Τόν κατηγοροῦμε γιά τήν ἀπώλεια ἤ τόν θάνατο;

Ἄν ὁ σύγχρονος ἄνθρωπος πορεύεται χωρίς Θεό, ἐπιθυμεῖ μέ κάθε τρόπο νά πραγματώσει τίς ἐπιδιώξεις του, στηριζόμενος ἄλλοτε στά ἐπιστημονικά ἐπιτεύγματα καί ἄλλοτε στήν κατάχρηση τοῦ ὑλικοῦ πλούτου, εἶναι ἀναμενόμενο νά παρασύρεται ἀπό τόν διάβολο σέ ἀτραπούς ἐπικίνδυνες, ὄχι μόνο γιά την ζωή του πάνω στή γῆ, ἀλλά καί γιά τη σωτηρία του.

Ἄς ἀναρωτηθοῦμε: Ὁ Θεός φταίει γιά τούς ἐγωϊσμούς τῶν ἀνθρώπων, πού ξεσηκώνουν τούς πολέμους καί σκοτώνουν τούς ἀδελφούς τους; Ὁ Θεός φταίει, πού οἱ ἄνθρωποι χωρίς κἄν νά σκεφτοῦν τόν Θεό καί τήν ἀπολογία ἐνώπιόν Του, συμπεριφέρονται βίαια καί βάναυσα, σαν καί θά ζήσουν αἰωνίως πάνω στή γῆ; Ὁ Θεός φταίει, ὅταν ὁ ἄνθρωπος δέν ὑπολογίζει σωστά τά πράγματα καί χτίζει πάνω σέ ποτάμια τά σπίτια του, ὥστε μέ τήν πλημμύρα χάνονται; Ὁ Θεός φταίει, ὅταν χάριν τοῦ ὑλικοῦ πλουτισμοῦ, ἀνορθώνονται κτίρια μεγάλα χωρίς τίς δέουσες προδιαγραφές, ὅπως ἐπιτάσσει ἡ φυσική ἐπιστήμη, ἀλλά καί ἡ ἁπλή λογική πολλές φορές καί μέ τόν πρῶτο σεισμό καταρρέουν;

Ὄχι Ἀδελφοί μου. Δέν φταίει ὁ Θεός. Ἁπλῶς ἐπαναλαμβάνεται ὅ,τι συνέβη στούς Πρωτοπλάστους μετά τό προπατορικό τους ἁμάρτημα. Ἐκεῖνοι ἀμνηστεύοντας τόν ἑαυτό τους, ἄρχισαν νά κατηγοροῦν τόν Θεό, γιά ὅ,τι ἀπό ἀνυπακοή ἔπραξαν, δικαιολογούμενοι καί δικαιώνοντας τούς ἑαυτούς τους, σύμφωνα μέ τη προτροπή τοῦ διαβόλου, πού τούς ξεγέλασε καί διέβαλε (ἐξ οὗ καί διάβολος) τόν Θεό σέ ἐκείνους.

Αὐτό συμβαίνει καί στή σύγχρονη ἐποχή. Κατηγοροῦμε τόν Θεό, ὅτι εὐθύνεται γιά τίς δικές μας πράξεις ἤ παραλείψεις, γιά τά δικά μας λάθη καί τίς ἐμπαθεῖς συμπεριφορές μας, πού ὄχι σπάνια γίνονται κι ἀπάνθρωπες. Καί δέν σταματοῦμε ἐδῶ, ἀλλά συνεχίζουμε χωρίς ντροπή, νά προκαλοῦμε τόν Θεό, ἀδιαφορώντας γιά τίς συνέπειες.

Μᾶς συγκλονίζει ἡ θηριωδία τοῦ Ἡρώδη, ἀλλά μᾶς ἀφήνει ἀδιάφορους καί κυρίως τίς γυναῖκες, ἡ γενοκτονία πού σημειώνεται στήν σύγχρονη ἐποχή μέ τίς ἐκτρώσεις, διά τῶν ὁποίων δολοφονοῦνται ἀνυπεράσπιστα ἔμβρυα ὀλίγων μηνῶν, ἐπί τῇ βάσει ἑνός ἀδιευκρίνιστου «δικαιώματος» τῆς γυναίκας ἤ καί τῶν δύο γονιῶν, νά ἀποφασίσουν ἄν θά ζήσει ὁ κυοφορούμενος κανονικός ἄνθρωπος ἤ ὄχι. Σύμφωνα μέ τήν Ἑλληνική Στατιστική Ὑπηρεσία οἱ ἐκτρώσεις στή Χώρα μας ὑπεβαίνουν τίς 350.000 ἐτησίως, ἐνῶ ἕνα μεγάλο ποσοστό αὐτῶν ἀφορᾶ σέ νεαρές γυναῖκες κάτω τῶν 18 ἐτῶν!

Ἄραγε ὅμως πῶς μπορεῖ ὁ φόνος ἑνός ἀνυπεράσπιστου ἐμβρύου νά εἶναι δικαίωμα;

Πῶς εἶναι δυνατόν ὁ ἀνθρώπινος νόμος νά καλύπτει ἕνα τέτοιο ἀνοσιούργημα καί νά ἔρχεται καί σέ εὐθεία ἀντίθεση μέ τόν νόμο τοῦ Θεοῦ; Μάλιστα δέ νά φάσκει καί νά ἀντιφάσκει τήν ἴδια στιγμή, καθώς ἀπό τή μιά μεριά ἀναγνωρίζει μέν τό ἔμβρυο, ὡς κανονικό καί νόμιμο κληρονόμο, πρίν ἀκόμη γεννηθεῖ, τιμωρώντας ἀκόμη καί τήν ἐνδεχόμενη ὀλιγωρία τοῦ ἰατροῦ, ἄν τό ἔμβρυο πεθάνει καί ἀπό τήν ἄλλη μεριά νά θεωρεῖ δικαίωμα τῆς μητέρας νά προβῇ στήν διακοπή κύησης, ὅπως ὡραιοποιημένα πλέον ὀνομάζεται ἡ δολοφονία τοῦ ἐμβρύου, μέ τήν ἔκτρωση!

Κι ἐπειδή πολλοί προβάλλουν τήν ἕνεκα τῆς προόδου τῆς ἐπιστήμης δυνατότητα νά προγνωρίζουν τήν κατάσταση τοῦ ἐμβρύου, ὅταν αὐτό γεννηθεῖ, ἄν καί πολλές φορές τοῦτο δέν ἐπαληθεύεται, ἀναρωτηθήκαμε ἄραγε πώς μποροῦμε νά σκοτώνουμε ἕνα ἀνυπεράσπιστο ἄνθρωπο, ἔστω κι ἄν γεννηθεῖ μέ πρόβλημα ὑγείας; Εἶναι δυνατόν στήν εὐνομούμενη καί «προοδευτική» κατά τά ἄλλα κοινωνία μας νά συστήνεται ἕνα τέτοιος σύγχρονος καιάδας; Μέ ποιο κριτήριο ἄραγε ἐπιλέγεται ἡ ἔκτρωση; Κι ἄν αὐτό δέν συνιστᾶ τήν χειρότερη μορφή ρατσισμοῦ καί φασισμοῦ, τότε τί εἶναι;

Ἴσα-ἴσα σύμφωνα μέ τό ὀρθόδοξο χριστιανικό μας ἦθος, τό ὑποτιθέμενο κάποιες φορές πρόβλημα ὑγείας τοῦ κυοφορουμένου ἐμβρύου εἶναι ἕνας λόγος παραπάνω γιά νά τό περισώσουμε, ἀφ ἧς στιγμῆς μάλιστα κάποιες φορές ὁ Θεός κλείνει τόν σύντομο κύκλο τῆς ζωῆς του ἀφήνοντάς το μόνο λίγες ἑβδομᾶδες στήν κοιλιά τῆς μητέρας του.

Ἡ ζωή καί ὁ θάνατος τοῦ ἀνθρώπου εἶναι στήν κρίση τοῦ Θεοῦ. Ἐκεῖνος δίνει τήν ζωή, ἐκεῖνος καί τήν ἀφαιρεῖ. Κανείς δέν ἔχει δικαίωμα ἐπί τῆς ζωῆς. Οὔτε ἐπί τῆς δικῆς του ζωῆς, οὔτε ἐπί τῆς ζωῆς κάποιου ἄλλου. Γι’ αὐτό καί ἡ αὐτοκτονία θεωρεῖται ἀσυγχώρητο ἁμάρτημα.Ὅπως δέν θά μποροῦσε κάποιος γονέας νά σκοτώσει τό παιδί του, ὅταν ἀρρωστήσει ἐνῶ ἔχει γεννηθεῖ, ἔτσι ἀκριβῶς δέν ἔχει τό δικαίωμα νά τό σκοτώσει ἐνῶ ἀκόμη κυοφορεῖται! Πόσο μᾶλλον, ὅταν κάποιος μπαίνει στή θέση τοῦ Θεοῦ καί ἀφαιρεῖ τήν ζωή ἀπό κάποιον ἄλλον ἄνθρωπο, ἰδίως ὅταν αὐτός δέν μπορεῖ νά ἀντιδράσει ἤ νά ἀντισταθεῖ!

Ἐξάλλου μόνο ἐπωφελής εἶναι ἡ παρουσία τῶν παιδιῶν, πού γεννήθηκαν μέ πρόβλημα ὑγείας. Ἄνθρωποι μέ σύνδρομο ντάουν ἤ αὐτισμοῦ ἤ ἄλλες ἀσθενεις ἔζησαν καί ζοῦν ἀνάμεσά μας ὡς ἄγγελοι, ἀγαθοί κι ἀπονήρευτοι, διακονώντας τή σωτηρία μας.

Ὁμολογουμένως δέ ὁ σταυρός τῆς ἀνατροφῆς τους, διότι περί σταυροῦ πρόκειται, τόν ὁποῖο ἐναποθέτει ὁ Κύριος στούς ὤμους τῶν γονέων, εἶναι ὁ σταυρός τῆς σωτηρίας τους κι ἀναμφισβήτητα ὁδηγεῖ τούς γονεῖς καί ὅλη τήν οικογένεια στόν Παραδεισο.

Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί,

Γιά τήν κατάχρηση τῆς ἐλευθερίας, τήν ὁποία μᾶς ἐμπιστεύθηκε ὁ Θεός, δέν φταίει Ἐκεῖνος, ἀλλά ἐμεῖς, πού συνηθίσαμε νά μεταθέτουμε τίς εὐθῦνες μας στούς ἄλλους, δικαιολογώντας καί ἐν τέλει δικαιώνοντας τούς ἑαυτούς μας.

Γι’ αὐτό ἄς προσπέσουμε μέ μετάνοια ἐνώπιόν Του κι ἄς γίνουμε ἕνα μέ τό ἔδαφος καί μέ πόνο ψυχῆς νά κλάψουμε καί νά ζητήσουμε τό ἔλεος καί τη συγχώρησή Του. Πάνω στη γῆ καθημερινά δίνουμε ἐξετάσεις καί καλούμαστε νά ἀκολουθοῦμε τόν δρόμο Του καί νά πράττουμε τό θέλημά Του κι ὅταν σφάλλουμε κι ἁμαρτάνουμε, νά μήν αἰτιώμαστε τόν Κύριο, ὅπως ἔκανε ὁ συσταυρωμένος ληστής στά ἀριστερά Του, ἀλλά μέ ταπεινό φρόνημα καί αὐτογνωσία νά Τόν ἱκετεύουμε ζητώντας πάντοτε τη χάρη καί τό ἔλεος Του, γιά νά περάσουμε στις ἐξετάσεις τῆς ζωῆς καί νά προβιβαστοῦμε στή Βασιλεία Του μαζί μέ τούς Ἁγίους μας. Ἀμήν.

Εκτύπωση Email

Πατριαρχική Απόδειξις επί τοις Χριστουγέννοις

DSC08534.jpg

+ Β Α Ρ Θ Ο Λ Ο Μ Α Ι Ο Σ

ΕΛΕῼ ΘΕΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ – ΝΕΑΣ ΡΩΜΗΣ 

ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ

ΠΑΝΤΙ Τῼ ΠΛΗΡΩΜΑΤΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

ΧΑΡΙΝ, ΕΛΕΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗΝ 

ΠΑΡΑ ΤΟΥ ΕΝ ΒΗΘΛΕΕΜ ΓΕΝΝΗΘΕΝΤΟΣ ΣΩΤΗΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥ

Τιμιώτατοι ἀδελφοί Ἱεράρχαι καί τέκνα ἐν Κυρίῳ εὐλογημένα,

Ἄνωθεν εὐδοκίᾳ ἐφθάσαμεν καί ἐφέτος εἰς τήν πανέορτον ἡμέραν τῆς κατά σάρκα Γεννήσεως τοῦ Θεοῦ Λόγου, τοῦ ἐλθόντος εἰς τήν γῆν καί συναναστραφέντος ἡμῖν «δι᾿ ἄφατον φιλανθρωπίαν». Τιμῶμεν ἐν ψαλμοῖς καί ὕμνοις καί ἐν χαρᾷ ἀνεκλαλήτῳ τό μέγα μυστήριον τῆς Ἐνανθρωπήσεως, τό «πάντων καινῶν καινότατον, τό μόνον καινόν ὑπό τόν ἥλιον»[1], διά τοῦ ὁποίου διανοίγεται εἰς τόν ἄνθρωπον ἡ ὁδός τῆς κατά χάριν θεώσεως καί ἀνακαινίζεται ἡ σύμπασα κτίσις. Τά Χριστούγεννα δέν εἶναι βίωσις συναισθηματισμῶν, οἱ ὁποῖοι «γρήγορα ἔρχονται καί ἀκόμη ταχύτερα παρέρχονται». Εἶναι ὑπαρξιακή μετοχή εἰς τό ὅλον γεγονός τῆς Θείας Οἰκονομίας. Καθώς μαρτυρεῖ ὁ Εὐαγγελιστής Ματθαῖος[2], ἡ ἡγεσία τοῦ κόσμου ἠθέλησεν ἐξ ἀρχῆς νά ἀφανίσῃ τό Θεῖον Βρέφος. Διά τούς πιστούς, ὁμοῦ μέ τό «Χριστός γεννᾶται» τῆς ἑορτῆς τῆς Σαρκώσεως τοῦ Υἱοῦ καί Λόγου τοῦ Θεοῦ Πατρός καί τούς πενθίμους κώδωνας τοῦ  Πάθους, συνηχεῖ πάντοτε τό «Χριστός Ἀνέστη», τό εὐάγ-γελον μήνυμα τῆς νίκης κατά τοῦ θανάτου καί τῆς προσδοκίας τῆς κοινῆς ἀναστάσεως.

Τό «Δόξα ἐν ὑψίστοις Θεῷ καί ἐπί γῆς εἰρήνη» ἀκούεται καί πάλιν εἰς ἕνα πλήρη βιαιοτήτων, κοινωνικῆς ἀδικίας καί καταρρακώσεως τῆς ἀνθρωπίνης ἀξιοπρεπείας κόσμον. Ἡ ἐκπληκτική πρόοδος τῆς ἐπιστήμης καί τῆς τεχνολογίας δέν φθάνει εἰς τό βάθος τῆς ἀνθρωπίνης ψυχῆς, ἀφοῦ ὁ ἄνθρωπος εἶναι πάντοτε περισσότερον ἀπό αὐτό πού δύναται νά συλλάβῃ ἡ ἐπιστήμη καί ἀπό αὐτό εἰς τό ὁποῖον ἀποβλέπει ἡ πρόοδος τῆς τεχνολογίας. Δέν γεφυρώνεται ἐπιστημονικῶς τό χάσμα μεταξύ οὐρανοῦ  καί γῆς εἰς τό εἶναι τοῦ ἀνθρώπου.

Σήμερον ἠχεῖ ὁ λόγος περί τοῦ «μετανθρώπου» καί ἐγκωμιάζεται ἡ τεχνητή νοημοσύνη. Βεβαίως, τό ὄνειρον ἑνός «ὑπερανθρώπου» δέν εἶναι καινοφανές. Ἡ ἰδέα τοῦ «μετανθρώπου» στηρίζεται εἰς τήν τεχνολογικήν πρόοδον καί εἰς τόν ἐξοπλισμόν του μέ πρωτοφανῆ εἰς τήν ἀνθρωπίνην ἐμπειρίαν καί ἱστορίαν μέσα, διά τῶν ὁποίων θά δυνηθῇ νά ὑπερβῇ τό μέχρι σήμερον ἰσχύον ἀνθρώπινον μέτρον. Ἡ Ἐκκλησία δέν εἶναι τεχνοφοβική. Προσεγγίζει τήν ἐπιστημονικήν γνῶσιν ὡς «θεόσδοτον δῶρον εἰς τόν ἄνθρωπον», χωρίς ὅμως νά ἀγνοῇ ἤ νά ἀποσιωπᾷ τούς κινδύνους τοῦ ἐπιστημονισμοῦ. Εἰς τήν Ἐγκύκλιον τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας (Κρήτη, 2016), τονίζεται ἡ συμβολή τοῦ Χριστιανισμοῦ καί «εἰς τήν ὑγιᾶ ἀνάπτυξιν τοῦ θύραθεν πολιτισμοῦ», ἀφοῦ ὁ Θεός «ἔθεσε τόν ἄνθρωπον οἰκονόμον τῆς θείας δημιουργίας καί συνεργόν Αὐτοῦ ἐν τῷ κόσμῳ». Ἐν συνεχείᾳ, σημειοῦται μετ᾿ ἐμφάσεως: «Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία, ἔναντι τοῦ συγχρόνου ῾ἀνθρωποθεοῦ᾽, προβάλλει τόν ῾Θεάνθρωπον᾽ ὡς ἔσχατον μέτρον πάντων: ῾Οὐκ ἄνθρωπον ἀποθεωθέντα λέγομεν, ἀλλά Θεόν ἐνανθρωπήσαντα᾽(Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ, Ἔκδοσις ἀκριβής τῆς ὀρθοδόξου πίστεως, Γ΄, 2 PG 94, 988)»[3].

Ἡ ἀπάντησις εἰς τό κρίσιμον ἐρώτημα, πῶς ἄχρι τῆς ἐσχάτης «ὀγδόης ἡμέρας», μέ τόν τιτανισμόν καί τόν προμηθεϊσμόν τοῦ τεχνολογικοῦ πολιτισμοῦ, τῶν μετεξελίξεων καί τῶν μεταπτώσεών του, ἐν μέσῳ ἀνθρωποθεϊστικῶν μετανθρωπισμῶν ἤ ὑπερανθρωπισμῶν, θά διασωθῇ ὁ «πολιτισμός τοῦ προσώπου», ὁ σεβασμός τῆς ἱερότητος καί ἡ ἀνάδειξις τῆς ὡραιότητός του, ἐδόθη ἅπαξ καί διά παντός ἐν τῷ μυστηρίῳ τῆς Θεανθρωπινότητος. Ὁ Θεός Λόγος ἐγένετο σάρξ, ἡ «ἀλήθεια ἦλθε» καί «παρέδραμεν ἡ σκιά. Εἰς τό διηνεκές τό ἀληθεύειν διά τόν ἄνθρωπον θά συνδέεται μέ τήν σχέσιν του μέ τόν Θεόν, ὡς ἀπάντησις εἰς τήν κάθοδον τοῦ Θεοῦ πρός αὐτόν καί ὡς ἀναμονή καί ὑπάντησις τοῦ ἐρχομένου Κυρίου τῆς δόξης. Ἡ ζῶσα αὐτή πίστις στηρίζει τόν ἀγῶνα τοῦ ἀνθρώπου νά ἀνταποκριθῇ εἰς τάς ἀντιφάσεις καί τάς προκλήσεις τοῦ ἐπιγείου βίου του, εἰς τήν «ἐπ᾿ ἄρτῳ» ζωήν[4], εἰς τήν ἐπιβίωσιν καί τήν κοινωνικήν καί πολιτισμικήν ἀνάπτυξιν. Τίποτε ὅμως εἰς τήν ζωήν μας δέν εὐδοκιμεῖ ἄνευ ἀναφορᾶς εἰς τόν Θεόν, μέ ὁρίζοντα τήν «πληρότητα ζωῆς, τήν πληρότητα χαρᾶς καί τήν πληρότητα γνώσεως» τῆς Βασιλείας Του[5].   

Τά Χριστούγεννα εἶναι εὐκαιρία διά νά συνειδητοποιήσωμεν τό μυστήριον τῆς ἐλευθερίας τοῦ Θεοῦ καί τό μέγα θαῦμα τῆς ἐλευθερίας τοῦ ἀνθρώπου. Ὁ Χριστός κρούει τήν θύραν τῆς ἀνθρωπίνης καρδίας, ὅμως μόνον ὁ ἴδιος ὁ ἐλευθερίᾳ τετιμημένος ἄνθρωπος δύναται νά τήν ἀνοίξῃ. «Ἀσφαλῶς, χωρίς Αὐτόν, χωρίς τόν Χριστόν», γράφει ὁ μακαριστός π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ, «ὁ ἄνθρωπος δέν μπορεῖ νά κάνει τίποτε. Κι ὅμως, ὑπάρχει κάτι πού μόνο ἀπό τόν ἄνθρωπο μπορεῖ νά γίνει – τό νά ἀνταποκριθεῖ στήν κλήση τοῦ Θεοῦ καί νά ῾δεχθεῖ᾽ τόν Χριστόν»[6].

Διά τοῦ «Ναί» εἰς τήν ἄνωθεν κλῆσιν ὁ Χριστός ἀποκαλύπτεται ὡς «τό φῶς τό ἀληθινόν»[7], ὡς «ἡ ὁδός, ἡ ἀλήθεια καί ἡ ζωή»[8], ὡς ἡ ἀπάντησις εἰς τά ἔσχατα ἐρωτήματα καί τάς ἀναζητήσεις τοῦ νοός, εἰς τούς καρδιακούς πόθους καί τάς ἐλπίδας τοῦ ἀνθρώπου, ἀλλά καί εἰς τό πόθεν καί πρός τί τῆς δημιουργίας. Εἰς τόν Χριστόν ἀνήκομεν, ἐν Αὐτῷ εἶναι ἡνωμένα τά πάντα. Ὁ Χριστός εἶναι «τό Α καί τό Ω, ὁ πρῶτος καί ὁ ἔσχατος, ἀρχή καί τέλος»[9]. Ἐν τῇ ἑκουσίᾳ σαρκώσει Του «δι᾿ ἡμᾶς τούς ἀνθρώπους καί διά τήν ἡμετέραν σωτηρίαν», ὁ τοῦ Θεοῦ Λόγος «οὐκ ἀνθρώπων ᾤκησεν ἕνα, ἀλλ᾿ ἀνθρώπου φύσιν τῇ ἑαυτοῦ περιέθηκεν ὑποστάσει»[10], θεμελιώσας τοιουτοτρόπως τόν κοινόν αἰώνιον προορισμόν καί τήν ἑνότητα τῆς ἀνθρωπότητος. Δέν ἀπελευθερώνει ἕνα λαόν, ἀλλά σύμπαν τό γένος τῶν ἀνθρώπων, δέν τέμνει σωστικῶς μόνον τήν ἱστορίαν, ἀλλά καινοποιεῖ τήν κτίσιν πᾶσαν. Ὁμοῦ μετά τῆς ἱστορίας, ἰσχύει καί διά τά σύμπαντα ὁριστικῶς καί καθοριστικῶς τό «πρό Χριστοῦ» καί τό «μετά Χριστόν». Καθ᾿ ὅλην τήν ἐν τῷ κόσμῳ, ἐν τῇ ἱστορίᾳ καί δι᾿ αὐτῆς πρός τά Ἔσχατα, πρός τήν ἀνέσπερον ἡμέραν τῆς ἐπουρανίου Βασιλείας τοῦ Πατρός καί τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος πορείαν της, ἡ «οὐκ ἐκ τοῦ κόσμου» Ἐκκλησία μαρτυρεῖ περί τῆς ἀληθείας, ἐπιτελοῦσα τό ἁγιαστικόν καί πνευματικόν αὐτῆς ἔργον «ὑπέρ τῆς τοῦ κόσμου ζωῆς». 

Ἀδελφοί καί τέκνα ἐν Κυρίῳ,

Κλίνοντες εὐσεβοφρόνως τό γόνυ ἐνώπιον τῆς βρεφοκρατούσης Θεομήτορος καί προσκυνοῦντες ἐν ταπεινώσει τόν τήν ἡμετέραν μορφήν ἀναλαβόντα «ἐν ἀρχῇ  Λόγον», εὐχόμεθα πᾶσιν ὑμῖν εὐλογημένον Ἅγιον Δωδεκαήμερον, αἴσιον δέ, ὑγιηνόν, εἰρηνικόν, εὔκαρπον ἐν ἔργοις ἀγαθοῖς, πλήρη πνευματικῆς εὐφροσύνης καί θείων δωρημάτων τόν νέον ἐνιαυτόν τῆς χρηστότητος τοῦ Κυρίου, κατά τόν ὁποῖον σύμπας ὁ χριστιανικός κόσμος συνεορτάζει καί τιμᾷ τήν 1700ήν ἐπέτειον τῆς Α’ ἐν Νικαίᾳ Οἰκουμενικῆς Συνόδου.      

Χριστούγεννα 2024

† Ὁ Κωνσταντινουπόλεως

διάπυρος πρός Θεόν εὐχέτης πάντων ὑμῶν

Εκτύπωση Email

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΩΝ ΘΕΙΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΚΑΙ ΧΟΡΟΣΤΑΣΙΩΝ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΙΚΑΡΙΑΣ κ. κ. ΕΥΣΕΒΙΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΩΔΕΚΑΗΜΕΡΟΥ (22 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024 - 6 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2025)

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

  • Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Πρό Χριστοῦ Γεννήσεως

07.30-10.30π.μ. Ὄρθρος καί θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερόν Ναόν Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος Πυθαγορείου

  • Δευτέρα  24 Δεκεμβρίου 2024

Παραμονή Χριστουγέννων.

18.00μ.μ.-20.00 Μέγας Πανηγυρικός Ἑσπερινός τῶν Χριστουγέννων εἰς τόν Ἱερόν Μητροπολιτικόν Ναόν τοῦ  Ἁγίου Νικολάου Βαθέος Σάμου.

  • Τετάρτη  25 Δεκεμβρίου 2025

Χριστούγεννα.

05.30-9.00π.μ. Πανηγυρικός Ὄρθρος τῶν Χριστουγέννων καί θεία Λειτουργία τοῦ ἱεροῦ Χρυσοστόμου, εἰς τόν  Ἱερόν Μητροπολιτικόν  Ναόν τοῦ Ἁγίου Νικολάου Βαθέος Σάμου.

  • Πέμπτη  26 Δεκεμβρίου 2024

Σύναξις τῆς  Ὑπεραγίας Θεοτόκου.

 

07.30-10.30π.μ. Ὄρθρος καί θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Ναό Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου Καρλοβάσου (αἴθουσα Πνευματικοῦ Κέντρου ἔναντι Δημαρχείου) .

  • Παρασκευή  27 Δεκεμβρίου 2024

 

12.00 π.μ. Ἐκδήλωσις διά  τά παιδιά τῶν Ἱερέων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

 

 

 

 

ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ

  • Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2024

Μετά Χριστοῦ Γέννησιν.

 

07.30-10.30π.μ. Ὄρθρος καί θεία Λειτουργία ἐπί τῆ μνήμη τοῦ Ὁσίου Νήφωνος, εἰς τήν Ἱερά Μονή Ὑπεραγίας Θεοτόκου Μαραθοκάμπου. Μονοκκλησία.

  • Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2024

Παραμονή Πρωτοχρονιᾶς.

 

18.00-20.00μ.μ. Μέγας Πανηγυρικός Ἑσπερινός τῆς ἑορτῆς τῆς Περιτομῆς τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ καί τῆς ἱερᾶς μνήμης τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Βασιλείου τοῦ Μεγάλου, Ἀρχιεπισκόπου Καισαρείας τῆς Καππαδοκίας εἰς τόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Ἁγίου Νικολάου Βαθέος Σάμου. Θά εὐλογηθοῦν καί οἱ ἁγιοβασιλόπιττες τῶν πιστῶν.

  • Τετάρτη  1 Ἰανουαρίου 2025

Πρωτοχρονιά.

 

08.00-10.30π.μ. Πανηγυρικός Ὄρθρος καί θεία Λειτουργία Μεγάλου Βασιλείου εἰς τόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Ἁγίου Νικολάου Βαθέος Σάμου.

10.30π.μ. Δοξολογία ἐπί τῶ νέω ἔτει εἰς τόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Ἅγίου Νικολάου Βαθέος Σάμου.

 

ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ

 

  • Κυριακή  5  Ἰανουαρίου 2025

Παραμονή τῶν Θεοφανείων

 

07.00-10.30π.μ. Ὄρθρος καί θεία Λειτουργία τοῦ ἱεροῦ Χρυσοστόμου καί Ἀκολουθία Μεγάλου Ἁγιασμοῦ εἰς τήν Ἱερά Μονή Ζωοδόχου Πηγῆς.

  • Δευτέρα 6 Ἰανουαρίου 2025

Ἅγια Θεοφάνεια.

 

07.00-10.00π.μ. Πανηγυρικός Ὄρθρος τῶν Θεοφανείων καί θεία Λειτουργία, τοῦ  Μεγάλου Βασιλείου εἰς τόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Ἀντωνίου Ἄνω Βαθέος.

10.00-11.00π.μ. Ἀκολουθία Μεγάλου Ἁγιασμοῦ εἰς τόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Ἀντωνίου Ἄνω Βαθέος.

11.00π.μ. Λιτάνευσις τιμίου Σταυροῦ πρός τόν Λιμένα Σάμου.

11.30π.μ. Τελετή Ἁγιασμοῦ τῶν Ὑδάτων στόν Λιμένα Σάμου.

18.30-20.00μ.μ. Πανηγυρικός Ἑσπερινός Ἁγίου Ἰωάννου Προδρόμου καί Βαπτιστοῦ εἰς τόν Ἱερό Ναό Γεννήσεως Χριστοῦ Παγώνδα.

Εκτύπωση Email

Όταν η καρδιά συναντά το φως του Χριστού, ανασταίνεται ο αληθινός άνθρωπος!

1000005569.jpg

 

Η Ι. Μ. Σάμου και Ικαρίας, σας προσκαλεί στη Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση  που διοργανώνει εν όψει των εορτών των Χριστουγέννων, όπου θα παρουσιάσει τη μουσικο-θεατρική παράσταση με τίτλο: «Η Φαρμακοποιός», με την Παιδική & Νεανική Χορωδία της, «ΕυΩΔΗα».

Μέσα από μια συγκινητική και τρυφερή ιστορία, η «φαρμακοποιός» καλείται να ανακαλύψει πως η πίστη, η ανιδιοτελής αγάπη και η προσφορά στον συνάνθρωπο μπορούν να μεταμορφώσουν την καθημερινότητα και να γεμίσουν τις ψυχές μας με ζεστασιά.

 Οι ξεχωριστές μελωδίες και οι ερμηνείες των παιδιών, πρόκειται να μας οδηγήσουν σε ένα συγκινητικό ταξίδι, όπου το μήνυμα της Γέννησης του Χριστού γίνεται ένας φάρος ελπίδας σε έναν κόσμο που πραγματικά το έχει ανάγκη.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024, στις 19:30  μμ., στο Επικούρειο Πολιτιστικό Κέντρο Σάμου.

Εκτύπωση Email

«Τά ἀληθινά Χριστούγεννα»

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024 – Πρό τῆς Χριστοῦ Γεννήσεως (Ματθ. α΄ 1-25)

Γενεαλογία-Χριστού.jpg

 

Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί,

Κυριακή πρίν τά Χριστούγεννα σήμερα κι ἀκούσαμε στό Εὐαγγελικό Ἀνάγνωσμα τῆς Θείας Λειτουργίας, ὁλόκληρο τό πρῶτο κεφάλαιο ἀπό τό κατά Ματθαῖον Εὐαγγέλιο, τό ὁποῖο περιγράφει τήν γενεαλογία τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, δηλαδή ὅλους τούς κατά σάρκα προγόνους Του ἀπὸ τὸν προπάτορα Ἀβραάμ ἕως τὀν Ἰωσήφ τόν μνήστορα «τόν ἄνδρα Μαρίας ἐξ ἧς ἐγεννήθη Ἰησοῦς ὁ λεγόμενος Χριστός».

   Ἴσως δημιουργηθεῖ ἡ ἀπορία σέ κάποιους, γιατί γενεαλογεῖται ὁ Ἰωσήφ καί ὄχι ἡ Παναγία. Ὁ Ἰωσήφ ἦταν προστάτης καί «μνήστωρ» τῆς Θεοτόκου, καί δέν εἶχε συγγένεια εξ αἵματος μέ τόν Κύριό μας, καθότι ὁ Χριστός εἶναι χωρίς μητέρα ὡς Θεός καί χωρίς πατέρα ὡς Ἄνθρωπος, ὅπως διατυπώνεται καί στήν ὑμνολογία τῆς Ἐκκλησίας.

Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, ἀκολουθώντας τούς Ἀποστολικούς καί τούς λοιπούς πρό ἐκείνου Πατέρες, ἑρμηνεύοντας λέει ὅτι γιά δύο κυρίως λόγους ὁ Ματθαῖος δέν ἀναφέρει τήν Παναγία, στήν γενεαλογία του. Πρῶτον, ἐπειδή σύμφωνα μέ τό ἰουδαϊκό ἐθιμικό δίκαιο δέν γενεαλογοῦντο ποτέ οἱ γυναῖκες καί εἰδικά μόνες τους καί αὐτό φαίνεται ἀφοῦ καί στήν ὅλη γενεαλογία, ὅπου ἀναφέρεται γυναίκα, ἀναφέρεται σέ συνδυασμό μέ τό σύζυγό της. Δεύτερον ἐπειδή ὁ Ἰωσήφ παρίστατο σάν πατέρας τοῦ Χριστοῦ, χωρίς νά εἶναι βέβαια, διότι δέν ἔπρεπε ἐξ ἀρχῆς οἱ Ἰουδαῖοι νά μάθουν, γιά τήν ἄνευ σπορᾶς κυοφορία τῆς Παρθένου, ἐπειδή  θά θεωροῦσαν τήν ἐγκυμοσύνη Της προϊόν μοιχείας καί θά τήν λιθοβολοῦσαν ἕως θανάτου, σύμφωνα μέ τίς σχετικές διατάξεις τοῦ Μωσαϊκοῦ Νόμου.

Ἐξάλλου κατά τό Ἰουδαϊκό ἔθος τά ζεύγη ἀπαραιτήτως ἔπρεπε νά προέρχονται ἀπό τήν ἴδια φυλή καί ἐν προκειμένῳ κι ὁ Ἰωσήφ καί ἡ Παρθένος Μαριάμ προέρχονταν ἀπό τη φυλή τοῦ Ἰούδα καί ἀπό τη γενιά τοῦ Δαβίδ, πού σημαίνει ὅτι εἶχαν κοινούς τούς προγόνους. Γιά τό λόγο αὐτό πήγαιναν νά ἀπογραφοῦν στή Βηθλεέμ, τόπο καταγωγῆς τους σύμφωνα μέ τό διάταγμα τοῦ  Καίσαρα τῆς Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας.

Ὁ Εὐαγγελιστής Ματθαῖος, ἐπειδή ἀπευθύνεται στους ἐξ Ἰουδαίων Χριστιανούς, γενεαλογεῖ τόν Κύριο ἀπό τόν Ἀβραάμ, γιά νά ἀποδείξει, ὅτι ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός, ὡς πρός τήν ἀνθρώπινη φύση Του εἶναι «κατά σάρκα» Ἰουδαῖος καί ὅτι στό πρόσωπό Του κατ΄ ἐπέκτασιν ἐκπληρώνονται οἱ περί τοῦ Μεσσία ἐπαγγελίες τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, τίς ὁποῖες οἹ συμπατριῶτες του Ἰουδαῖοι γνώριζαν καί προσδοκοῦσαν.

Σημειωτέον δέ, ὅτι καί ὁ εὐαγγελιστής Λουκᾶς παραθέτει παρόμοια γενεαλογία, ἡ ὁποία ὅμως ξεκινᾶ ἀντιστρόφως τοῦ Ματθαίου. Ἀρχίζοντας ἀπό τόν Χριστό καταλήγει στόν Ἀδάμ, διότι ἀπευθύνεται σέ ἕνα ἀκροατήριο μέ ἐθνικές καταβολές. Γι’αὐτό φτάνει ἀπό τόν Χριστό στόν Ἀδάμ, ὥστε νά καταδειχθεῖ ἡ ἀλήθεια ὅτι ὁ Μεσσίας δέν θά σώσει ἀποκλειστικά καί μόνο τούς Ἰουδαίους, ἀλλά θά εἶναι «φῶς εἰς ἀποκάλυψιν Ἐθνῶν» (Λουκ. β΄32). Καί αὐτό τό φῶς πλέον δέν θά περιορίζεται μόνο σέ ἕνα ἐκλεκτό  ἔθνος ἤ λαό, ἀλλά θά ἀπευθύνεται στους πάντες γιά νά τούς φωτίσει καί νά τούς ἁγιάσει, χωρίς καμμία ἀπολύτως διάκριση φυλετική ἤ κοινωνική, ἐνσωματώνοντάς τους στό μυστικό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, τήν Ἁγία μας Ἐκκλησία.

   Ἀκούσαμε τόν Εὐαγγελιστή Ματθαῖο σέ ἕνα σημεῖο τῆς γενεαλογίας νά ἀναφέρεται στήν Ρούθ. Ὅπως διαβάζουμε στό ὁμώνυμο βιβλίο τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ἡ Ρούθ ἦταν Μωαβίτισσα, δηλαδή προερχόταν ἀπό ἕνα εἰδωλολατρικό ἔθνος τό ὁποῖο παραδοσιακά ἦταν ἀντίπαλος τοῦ Ἰσραήλ. Ζοῦσε στήν ἐποχή τῶν Κριτῶν καί εἶχε παντρευτεῖ Ἰσραηλίτη. Μέ μεγάλη προθυμία καί ἀφοσίωση (κυρίως μετά τη χηρεία της) συμπεριφερόταν στήν συνετή πεθερά της Νωεμίν, τήν ἀκολούθησε στήν Βηθλεέμ, ἀφοῦ ἐγκατέλειψε τήν εἰδωλολατρία καί πίστεψε στόν ἀληθινό Θεό, ἐνώ ἀξιώθηκε νά γίνει σύζυγος τοῦ Βοόζ, ἀπό τόν ὁποῖον γέννησε τόν Ὠβήδ, πατέρα τοῦ Ἰεσσαί, ἀπό τόν ὁποῖο γεννήθηκε ὁ Βασιλεύς Δαυίδ, κατά σάρκα πρόγονος τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Γενεαλογικός κατάλογος παρατίθεται καί στό τέλος τοῦ βιβλιου τῆς Ρούθ ὅπου γενεαλογεῖται ὁ βασιλιάς Δαϋίδ. Οὐσιαστικά μπαίνει στό τέλος τοῦ βιβλίου ὡς προεισαγωγή γιά τά βιβλία τῶν Βασιλειῶν τά ὁποία κατατάσσονται στά ἱστορικά βιβλία τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης καί ἀναφέρονται στήν ἱστορία τῶν Ἰουδαίων βασιλέων Σαούλ καί Δαϋίδ.

Ἡ Ρούθ συμβολίζει καί προεικονίζει τήν εἰσδοχή τῶν ἐθνικῶν στήν Ἁγία μας Ἐκκλησία. Μία εἰδωλολάτρισσα καί μάλιστα ἀπό ἐχθρικό ἔθνος καθίσταται κατά σάρκα πρόγονος τοῦ Χριστοῦ! Ἀλλά ἐκτός αὐτοῦ παρατηροῦμε, ὅτι διακινδυνεύει καί λέει στήν πεθερά της, πώς θά τήν ἀκολουθήσει στή Βηθλεέμ καί ὅτι στό ἐξῆς «ἡ γῆ σου θά εἶναι γῆ μου καί ὁ Θεός σου, Θεός μου».

Ἡ Ρούθ ἀποτελεῖ πρότυπο θυσιαστικῆς ἀγάπης. Ἡ ἄνευ ὅρων ἀγάπη αὐτή τῆς Ρούθ ἔρχεται σέ ἀντίθεση μέ τήν περιορισμένη καί συμφεροντολογική ἀγάπη τήν ὁποία εἶχαν οἱ Ἰουδαῖοι, καθότι ἔχει τό στοιχεῖο τῆς θυσιαστικότητας, αὐτό πού ἀργότερα εὐαγγελίσθηκε ὁ Χριστός. Αὐτή τή θυσιαστική ἀγάπη ἔρχεται νά μᾶς ὑπενθυμίσει τό πρόσωπο τῆς Ρούθ τίς ἡμέρες αὐτές, ὅπου ναί μέν μπορεῖ ὅλα νά μᾶς θυμίζουν ὅτι ἐτοιμαζόμαστε να ἑορτάσουμε τήν Γέννηση τοῦ Χριστοῦ, πλήν ὅμως πολλές φορές συμπνιγόμαστε ἀπό το κοσμικό πνεῦμα, πού μας περιβάλλει καί ξεχνοῦμε μέσα σέ ὅλα αὐτά τό κύριο πρόσωπο τῆς ἑορτῆς, τόν Ἰησοῦ Χριστό.

Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί,

Ἔχουμε ἀναρωτηθεῖ ἄν παραδιδόμαστε ἄραγε ἄνευ ὅρων στό πανάγιο θέλημα τοῦ Θεοῦ ἤ μήπως προσπαθοῦμε νά ἱκανοποιήσουμε ἀκόμα καί τίς ἡμέρες αὐτές τή φιλαυτία μας καί τόν ἐγωϊσμό μας, ἑορτάζοντας οὐσιαστικά Χριστούγεννα χωρίς Χριστό;

Πώς ὅμως θά ἑορτάσουμε ἀληθινά Χριστούγεννα; Φυσικά ὄχι μέ τά ἐφήμερα φῶτα και τίς λάμψεις ἀπό τό ψεύτικο ἠλεκτρικό φῶς πού ἀφθονεῖ τίς ἡμέρες αὐτές, ἀλλά μέ τό ἀληθινό φῶς το ὁποῖο φωτίζει καί ἁγιάζει «πάντα ἄνθρωπον ἐρχόμενον εἰς τόν κόσμον» (Ἰω. α΄9), δηλαδή τόν Ἰησοῦ Χριστό. Καί αὐτό θά τό ἐπιτύχουμε ὅταν θά ἀγαπήσουμε ἀληθινά τόν Χριστό, δηλαδή ὅταν συμφιλιωθοῦμε μέ ὅσους τυχόν βλάψαμε ἤ ἀκόμη κι ἄν μας ἔβλαψαν, ὅταν προσέλθουμε μέ συντριβή καί μετάνοια στό Ἱερό Μυστήριο τῆς Ἐξομολογήσεως γιά νά ἀποθέσουμε τά ἁμαρτήματά μας, προκειμένου νά προσέλθουμε μέ καθαρή καρδιά καί συνείδηση στό Μυστήριο τῶν Μυστηρίων, τήν Θεία Εὐχαριστία, ὅπου λαμβάνοντας τό ἀληθινό Σῶμα καί Αἷμα τοῦ Χριστοῦ θά γίνουμε πλέον σύσσωμοι καί σύναιμοι μέ Αὑτόν.

Τότε μόνο θά ζήσουμε ἀληθινά Χριστούγεννα διότι ὁ Χριστός θά ἔχει ἔρθει γιά νά κατοικήσει ὄχι προσωρινά, ἀλλά μόνιμα  στίς καρδιές μας, θά Του ἔχουμε ἀνοίξει τή θύρα τῆς ψυχῆς μας γιά νά δειπνήσει μαζί μας, ὅπως περιγράφει καί ὁ Εὐαγγελιστής Ἰωάννης στήν Ἀποκάλυψη: «Ἰδού, στέκομαι στή θύρα καί κρούω, ἄν κάποιος ἀκούσει τή ψωνή μου, καί ἀνοίξει τή θύρα, θά μπῶ μέσα σ’ αὐτόν, καί θα δειπνήσω μαζί του καί αὐτός μαζί μου». Ἀμήν!    

Εκτύπωση Email

ΑΓΙΟΛΟΓΙΟΝ

η ημέρα, η εβδομάδα του έτους

Άυριο
γιορτάζουν:

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"

ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ

Σήμερα:

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ