3 islands

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2025 - † Τῆς Ἀπόκρεω (Ματθαίου κε' 31-46.)

«Χριστιανά τά τέλη τῆς ζωῆς ἡμῶν»

teliki-krisi.jpg

Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί,

Ἡ σημερινή Κυριακή, ὀνομάζεται Κυριακὴ τῆς Ἀπόκρεω.

Εἶναι ἡ Κυριακή κατά τήν ὁποία ἀποκρεύουμε, δηλαδή τρμε γιά τελευταία φορά κρέας πρίν τό Πάσχα. Στὴ διάρκεια τῆς ἑβδομάδας ποὺ ἀκολουθεῖ μέ μιὰ περιορισμένη νηστεία ἀποχῆς κρέατος, ἡ Ἐκκλησία ἀρχίζει νὰ μᾶς «προσαρμόζει» σιγά-σιγά στὴ μεγάλη προσπάθεια ποὺ θὰ ζητήσει ἀπὸ ἐμᾶς ἑπτὰ μέρες ἀργότερα, ὅταν θά ξεκινᾶ ἡ ἁγία καί μεγάλη Τεσσαρακοστή. Ἡ σταδιακή ἀποχή ἀπό τίς τροφές σκοπό ἔχει νά μᾶς ὠθήσει στήν ἀποχή ἀπό τήν ἁμαρτία καί τήν πρόσκτηση τῶν ἀρετῶν.

Τήν ἴδια ἡμέρα ἀκοῦμε ἀπό τόν Ἴδιο τόν Κύριό μας Ἰησοῦ Χριστό νά μᾶς ὁμιλεῖ γιά τήν Δευτέρα Παρουσία Του καί τήν κρίση, πού θά διενεργήσει κατ’ αὐτήν.

Ο Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός τήν πρώτη φορά ἦλθε ταπεινά και φτωχά·  τη δεύτερη θα ἔλθει με ὅλη τη θεϊκή του δόξα, ὅπως ὁ Ἴδιος διδάσκει. Την πρώτη φορά ἦλθε για να σώσει τον κόσμο·  τη δεύτερη θα ἔλθει για να τον κρίνει. Και θα τον κρίνει με τα λιγότερα, για να σωθοῦν περισσότεροι, γιατί ὁ Θεός θέλει να σωθεῖ ο κόσμος. Δέν θά ζητήσει μεγάλα λόγια και θεωρίες, ἀλλά μικρά και καθημερινά πράγματα. Ὄχι ἰδιαίτερες θυσίες και θεαματικές πράξεις, ἀλλά ψωμί για τόν νηστικό, ρούχο για τόν γυμνό, ἕνα ποτήρι νερό για τόν διψασμένο, μία συμπαράσταση στόν ἐμπερίστατο, μιά ἐπίσκεψη στόν ἄρρωστο ἤ τόν φυλακισμένο. Το ἐλάχιστο κριτήριο τῆς ἔμπρακτης ἀγάπης, αὐτό που μπορεί να δώσει ο καθένας, ὥστε κανείς νά μήν ἔχει δικαιολογία!

Τοῦτο σημαίνει ὅτι δεν θα σωθούν μόνον, ὅσοι δεν θα θελήσουν νά σωθοῦν.

Ὅσοι παραμένουν ἀμετανόητοι. Ὅσοι ἀδιαφοροῦν γιά τίς εὐκαιρίες, νά ἀξιοποιήσουν γιά τήν αἰώνια ὠφέλειά τους τήν χάρη τοῦ Θεοῦ, ὅπως ἀφειδῶς προσφέρεται μέσα ἀπό τήν μυστηριακή ζωή τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας μας. Ὑπάρχουν καί σήμερα πολλοί ἄνθρωποι, πού δυστυχῶς βρίσκουν συνεχῶς προφάσεις καί δικαιολογίες, γιά νά μήν προσευχηθοῦν, νά μήν ἐκκλησιασθοῦν, νά μήν λειτουργηθοῦν, νά μήν κάνουν φιλανθρωπία, νά μήν ἐξομολογηθοῦν, νά μήν κοινωνήσουν, στερώντας ἀπό τούς ἑαυτούς τους τήν σωτηρία. Αὐτοί και τώρα το ἴδιο λένε και τότε, κατά τήν Δευτέρα Παρουσία το ἴδιο θα πουν «Κύριε, πότε σε εἴδαμε νά ἔχεις ἀνάγκη καί δέν σέ διακονήσαμε;». Ἀλήθεια διερωτηθήκαμε ποτέ ἐμεῖς πού και πότε εἴδαμε τον Χριστό; Ἀναλογισθήκαμε ἄν Τόν διακονήσαμε στά πρόσωπα τῶν ἐμπερίστατων Ἀδελφῶν μας; Μήπως καναμε μιά τυπική φιλανθρωπία στοχεύοντας στήν διαφήμιση ἤ στό ἴδιον ὄφελος; Μήπως ἐνδιαφερθήκαμε περισσότερο γιά τήν ἄλογη κτίση, παρά γιά τίς ἔμψυχες εἰκόνες τοῦ Χριστοῦ; Φεύγοντας ἄραγε ἀπό αὐτήν τήν ζωή διά τοῦ θανάτου, σε ποιά θέση ἀπό τίς δύο κατατάσσουμε τόν ἑαυτό μας; Διότι δέν μᾶς κατατάσσει ὀ Χριστός στή μία ἤ τήν ἄλλη πλευρά,  ἀλλά οἱ ἐπιλογές μας μᾶς ἀναδεικνύουν πρόβατα ἤ ἐρίφια!

Ἡ σύγχρονη κοινωνική ἀντίληψη τῆς ἐποχῆς μας ἀρκεῖται σέ μιά μορφή τυπικῆς θρησκευτικότητας καί ἄνευρης φιλανθρωπίας, πού δίνει τήν ψευδαίσθηση τῆς αὐτάρκειας καί τῆς τελειότητας καί τό χειρότερο ἀπό ὅλα πείθει τόν ἄνθρωπο, πώς ἡ ζωή εἶναι μόνον ὁ ἐπί γῆς βίος, ἀποκρύπτοντας τήν προοπτική τῆς αἰωνιότητας.

Τήν ἴδια στιγμή ἡ Ἐκκλησία μας μέ ἰδιαίτερη ἔμφαση τονίζει τήν πίστη της «προσδοκῶ ἀνάστασιν νεκρῶν καί ζωήν τοῦ μέλλοντος αἰῶνος. Ἀμήν». Ἐπισφραγίζει το Σύμβολο της Πίστεως με την προσδοκία της ἀναστάσεως τῶν νεκρῶν και της κρίσεως, πού θά λάβουν χώρα κατά τήν Δευτέρα Παρουσία, ἀλλά καί τῆς αἰώνιας ζωῆς.

Ἄν καί ἡ πληροφορία της ὀρθόδοξης συνείδησης μας και ὁ λόγος Κυρίου μας ὅπως σήμερα τόν ἀκούσαμε ἀρκοῦν για να μας πείσουν, δυστυχῶς πολλοί ἀπό ἐμᾶς ἀδυνατοῦμε νά συνειδητοποιήσουμε, πώς κάποια στιγμή θα πεθάνουμε καί θά κριθοῦμε ἀπό τόν Θεό γιά τά ἔργα μας. Ὅταν ὅμως ὁ ἄνθρωπος διώξει ἀπό μέσα του τη μνήμη του θανάτου και τον φόβο της κρίσεως κάνει τό χειρότερο κακό στόν ἑαυτό του καί κυρίως ὅταν εἶναι νέος. Εἶναι πολύ εὐεργετικό για ὅλους μας, ὅσο μεγαλώνουμε νά ἔχουμε τήν μνήμη τοῦ θανάτου.

Ὅλη η ζωή των σοφῶν ἀνθρώπων και των Ἁγίων του Θεοῦ χαρακτηρίζεται ἀπό τήν ἐνθύμηση τοῦ θανάτου. Ὁ ἅγιος Σιλουανός ὁ Ἀθωνίτης, ἅγιος ἀπό τό Ἅγιον Ὄρος τοῦ 20οῦ αἰῶνος, στή διάρκεια μιᾶς ἐναγώνιας προσευχῆς του, ἔλαβε ἀπό τόν Ἴδιο τόν Χριστό τήν ἐντολή: «Κράτησε το νοῦ σου στον δη, και να μην ἀπελπίζεσαι.».

Μπορεῖ νά φαντάζει πικρό, ὅπως ἄλλωστε κάθε φάρμακο, ἀλλά εἶναι πολύ ὠφέλιμο καί σωτήριο θά λέγαμε, να θυμᾶται ὁ καθένας μας τήν ἔξοδό του ἀπό αὐτήν τήν ζωή κι ἄν εἶναι ἔτοιμος γιά τήν καλή του ἀπολογία μπροστά στόν Χριστό. Τοῦτο ἐξάλλου εἶναι καθημερινή ὑπόμνηση τῆς Ἐκκλησίας μας νά ζητοῦμε μέσα ἀπό τίς ἱερές Ἀκολουθίες νά ἔχουμε: «Χριστιανά τά τέλη τῆς ζωῆς ἡμῶν...καί καλήν ἀπολογίαν τήν ἐπί τοῦ φοβεροῦ βήματος τοῦ Χριστοῦ...».

Αὐτή ἡ μύχια πνευματική αἴτηση κυριαρχοῦσε καί στή ζωή τοῦ σήμερα ἑορταζομένου Ἁγίου ἐνδόξου ἱερομάρτυρος Πολυκάρπου, καθώς ζοῦσε τήν αἰωνιότητα ἀπό αὐτήν τήν ζωή καί δέν δειλίασε μπροστά στόν βιολογικό θάνατο τοῦ μαρτυρίου του. Εἶχε πρό τῶν ὀφθαλμῶν του πάντοτε τη θεωρία τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ, ὡς Κυρίου, Σωτῆρος καί Λυτρωτοῦ του καί φρόντισε πάνω ἀπ’ ὅλα αὐτή τήν αἰώνια σχέση ζωῆς. Ὄντας Ἐπίσκοπος στήν Σμύρνη διακονοῦσε μέ θυσιαστική ἀγάπη τη ζωή τῆς Ἐκκλησίας, συσταυρούμενος καθημερινά μέ τόν Χριστό. Συγκακουχούμενος καί κακοπαθώντας μαζί μέ τούς διωκόμενους Χριστιανούς τῆς Σμύρνης, δέν ὑπέστειλε ποτέ τη σημαία τῆς Ὀρθόδοξης χριστιανικῆς πίστης καί ζωῆς. Γι’ αὐτό καί δέν ἀρνήθηκε τόν Χριστό, οὔτε Τόν βλασφήμησε, ὅταν τοῦ ζητήθηκε ἀπό τόν τύραννο στόν ὁποῖο ἀπάντησε μέ περισσό θάρρος καί παρρησία: «86 χρόνια δουλεύω στόν Κύριό μου καί σέ τίποτε δέν μέ ἔβλαψε. Πῶς μπορῶ τώρα νά τόν ἀρνηθῶ καί νά Τόν ὑβρίσω;». Κι ἔτσι ὁδηγήθηκε στήν πυρά γιά νά καεῖ, ἀλλά ἐπειδή ἡ φωτιά δέν τόν ἄγγιζε στό τέλος τόν ἀπεκεφάλισαν.

Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί,

Ὁ Χριστός ἀναγνώρισε καί ἐπαίνεσε τήν αὐθεντική πίστη καί τίς ἐπιλογές τῆς ζωῆς τοῦ Ἁγίου Πολυκάρπου, ὅπως ἀντιλαμβανόμαστε ἀπό την Ἀποκάλυψη τοῦ Ἰωάννου, πού γράφτηκε τήν ἴδια χρονική περίοδο. Ἐκεῖ στό 2ο κεφάλαιο ὁ Κύριος ἀναφερόμενος στόν Ἐπίσκοπο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Σμύρνης, λέει χαρακτηριστικά στόν Ἰωάννη: «Εἰς τὸν ἄγγελον τῆς ἐκκλησίας τῆς Σμύρνης γράψε:… Ξέρω τὰ ἔργα σου καὶ τὴν θλῖψιν σου καὶ τὴν πτωχείαν σου, καὶ ὅμως εἶσαι πλούσιος. Ξέρω καὶ ὅτι συκοφαντεῖσαι ἀπὸ ἐκείνους ποὺ λέγουν ὅτι εἶναι Ἰουδαῖοι ἐνῷ δὲν εἶναι, ἀλλ’ εἶναι συναγωγὴ τοῦ Σατανᾶ. Μὴ φοβᾶσαι τίποτε ἀπὸ ὅσα μέλλεις νὰ πάθῃς. Ὁ διάβολος θὰ βάλῃ μερικοὺς ἀπὸ σᾶς εἰς τὴν φυλακὴν διὰ νὰ δοκιμασθῆτε καὶ θὰ ὑποφέρετε δέκα ἡμέρες. Νὰ εἶσαι πιστὸς μέχρι θανάτου καὶ θὰ σοῦ δώσω τὸ στεφάνι τῆς ζωῆς. Ὅποιος ἔχει αὐτιά, ἂς ἀκούσῃ τί λέγει τὸ Πνεῦμα στίς Ἐκκλησίες. Ὅποιος νικᾶ δὲν ἔχει τίποτε νὰ φοβηθῇ ἀπὸ τὸν δεύτερον θάνατον.» Δεύτερος θάνατος εἶναι ὁ χωρισμός μας ἀπό τόν Θεό μέ βάση τίς ἐπιλογές τῆς ζωῆς μας.

Γι’ αὐτό ἄς προσέξουμε καλά, διότι οἱ Ἀπόκριες, ὅπως συνηθίζουμε νά καλοῦμε αὐτές τίς ἡμέρες, δέν εἶναι εὐκαιρία γιά ξεφαντώματα καί χορούς, πού ὁδηγοῦν στήν ἀπώλεια, ἀλλά καιρός ἀπολογισμοῦ τῶν ἔργων μας, καιρός μετανοίας, καιρός ἐπίγνωσης τῆς ζωῆς γιά τέλη χριστιανικά. Ὥστε ὅταν ἔλθει ἡ ὥρα νά φύγουμε ἀπό αὐτήν τήν ἐφήμερη ἐπίγεια βιοτή, νά ἔχουμε ἔτοιμη τήν καλή ἀπολογία μας στό φοβερό βῆμα τοῦ Χριστοῦ καί ἔτσι νά χαροῦμε τήν αἰωνιότητα μαζί Του! Ἀμήν.

Εκτύπωση Email

Η ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ

 

Ἐρχόμαστε σήμερα, ἀγαπητά μου παιδιά, νά βραβεύσουμε τούς κόπους καί τούς μόχθους πού καταβάλλετε νυχθημερόν στό μαθητικό σας αὐτό ταξίδι. Οἱ κόποι σας αὐτοί ἔρχονται νά ἀνταμειφθοῦν δικαίως μέ τήν ἀριστεία στούς βαθμούς σας, οἱ ὁποῖοι ἀποτυπώνουν κατά τό ἐφικτό τήν ἀπόδοσή σας στά μαθήματα. Ἡ ἀριστεία βεβαίως δέν πρέπει νά ἀποτελεῖ ἀπλῶς μία διάκριση, ἀλλά εἶναι περισσότερο ἕνας τρόπος ζωῆς πού ἀπαιτεῖ κόπο, ὑπομονή καί ἐπιμονή καί πάνω ἀπ’ ὅλα ἦθος. Εἶναι κάτι τό ὁποῖο ἔρχεται νά ἀνταμείψει πολλές φορές ἀτέλειωτες ὥρες διαβάσματος. Γιατί ὅταν κάποιος μαθητής κοπιάζει μελετῶντας, κάποτε ἔρχεται ἡ στιγμή κατά τήν ὁποία ἀνταμείβεται, καί φυσικά ἡ ἀνταμοιβή αὐτή εἶναι κάτι παραπάνω ἀπό ἕναν ἀπλό βαθμό καθῶς ἡ γνώση εἶναι κάτι πού τόν συνοδεύει σέ ὅλη του τή ζωή καί τόν καθιστᾶ χρήσιμο μέλος τῆς κοινωνίας. Παρόλο πού ἡ προσπάθεια και ὁ κόπος εἶναι πάντοτε δικός σας, ὅμως πολλές φορές οἱ ἀνθρώπινες δυνάμεις εἶναι περιορισμένες, καί κατά ἕναν παράδοξο τρόπο πάνω στήν ἄνθρώπινη αὐτή ἀδυναμία ἔρχεται ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ ἡ ὁποία δίδει φώτιση καί εὐλογία στόν μαθητή ἐκεῖνο πού κοπιᾶ μέ φιλότιμο καί ἐργατικότητα. Βλέπουμε γιά παράδειγμα στό βιβλίο τῶν Βασιλειῶν Γ΄ στήν Παλαιά Διαθήκη ὅπου ὁ Θεός εἶχε ἐμφανιστεῖ σέ ὄνειρο στόν Βασιλέα Σολομώντα, ὁ ὁποῖος ἄν καί νεώτατος, μόλις εἶχε καταστεῖ βασιλιᾶς τοῦ Ἰσραήλ διαδεχόμενος τόν πατέρα του τόν Δαυΐδ, καί τοῦ εἶπε ὁ Θεός «ζήτησέ μου ὅτι θέλεις καί ἐγώ θά σού τό δώσω» καί τότε ζητᾶ ἀπό τον Θεό οὔτε πλοῦτο καί δόξα ἤ μακροημέρευση, ἀλλά νά του δώσει σοφία καί σύνεση γιά νά κυβερνᾶ τόν λαό του ὅπως ἔπρεπε. Καί πραγματικά μέ τή Σοφία του ὁ Σολομῶν μᾶς ἄφησε τά βιβλία τῶν Παροιμιῶν καί τῆς Σοφίας Σολομῶντος αὐτά τά μνημεῖα παγκοσμίου λογοτεχνικῆς ἀξίας. Ἑπομένως ὅταν ἀνθρωπίνως κάποιες φορές δυσκολεύεστε νά κατανοήσετε κάτι τό ὁποῖο διαβάζετε, νά μήν διστάζετε νά ζητεῖτε τήν φώτιση ἀπό τόν Θεό, ὁ ὁποῖος πλουσιοπάροχα θά σᾶς τήν δίδει.  

   Ὁ Χριστός ὅμως καλεῖ διαρκῶς τόν κάθε ἄνθρωπο νά ἐπιδιώκει τήν ἀριστεία ὄχι μόνο στά γράμματα, ἀλλά καί στήν πνευματική του ζωή. Τόν καλεῖ νά διαπρέψει ὄχι μόνο στήν κοσμική σοφία ἀλλά νά ἐπιτύχει καί τήν «κατά Θεόν σοφία». Ἔτσι λοιπόν ὅπως εἴστε ἄριστοι καί στά μαθήματά σας, ἐπειδή μελετᾶτε καί ἀγωνίζεσθε ἔτσι κατά τόν ἴδιο τρόπο καί ἡ πνευματική ζωή θέλει ἐπιμονή, κόπο καί συνεχή ἀγώνα. Ὁ Χριστός διαρκῶς μᾶς καλεῖ νά εἴμαστε τέλειοι, ὄχι πάντα μέ τήν ἔννοια τῶν κοσμικῶν ἐπιτευγμάτων, ἀλλά προσπαθῶντας διαρκῶς γιά τήν ἀληθινή ἀριστεία, δηλαδή τήν βιοτή μας σύμφωνα μέ τό θέλημα τοῦ Θεοῦ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα εἶναι οἱ Ἅγιοί μας οἱ ὁποῖοι δέν ἀρίστευσαν μόνο στήν ἀνθρώπινη γνώση, ἀλλά καί στήν πνευματική ζωή.

   Οἱ Ἅγιοι Τρεῖς Ἱεράρχες Μέγας Βασίλειος, Γρηγόριος ὁ Θεολόγος καί ὁ Ἱερός Χρυσόστομος, οἱ προστάτες τῆς παιδείας καί τῶν γραμμάτων, γιά παράδειγμα συνδύαζαν μέ ἄριστο τρόπο τήν κοσμική σοφία μέ τήν κατά Θεόν σοφία. Εἶχαν σπουδάσει οἱ μέν Βασίλειος καί Γρηγόριος στήν Ἀθήνα, τή γενέτειρα τῆς Φιλοσοφίας ἐνῶ ὁ Χρυσόστομος εἶχε διδαχθεῖ τήν τέχνη τῆς ρητορικῆς στήν Ἀντιόχεια. Εἶχαν ὅλα τά ἐφόδια γιά μία λαμπρή σταδιοδρομία. Κι ὅμως δέν ἔμειναν μόνο στά ἐπιτεύγματά τους αὐτά, ἀλλά ἀγωνίστηκαν κυρίως γιά τήν κατά Θεόν πρόοδό τους. Διότι ὁ στόχος τοῦ Χριστιανοῦ δέν εἶναι μόνο οἱ κοσμικές ἐπιτυχίες, ἀλλά ἡ ἐν Χριστῷ τελείωση. Αὐτή εἶναι ἡ πραγματική ἀριστεία καί ὅταν μάλιστα τή συνδυάζουμε μέ τήν ἀριστεία καί στούς ἄλλους τομεῖς τῆς ζωῆς μας τότε γινόμαστε χρήσιμα μέλη τῆς κοινωνίας διότι ἀκτινοβολεῖ καί ἡ χριστιανική βιοτή μας ἐκτός ἀπό τίς γνώσεις μας.

   Ἀξίζουν πραγματικά θερμά συγχαρητήρια τόσο σέ ἐσᾶς ὅσο καί στίς οἰκογένειές σας πού σας ἀνέθρεψαν μέ ἀξίες καί ἀρχές γιά νά φτάσετε στό σημεῖο αὐτό πού βρίσκεστε σήμερα. Νά πορεύεστε πάντοτε μέ γνώμονα τό Χριστιανικό ἦθος καί νά χρησιμοποιεῖτε τίς ὅποιες γνώσεις σας γιά τήν κοινή ὡφέλεια ὅλων τῶν ἀνθρώπων καί να ἐπιδιώκετε ταυτόχρονα τήν ἀριστεία καί στήν πνευματική ζωή, καί να θυμάστε ὅτι ἡ μεγαλύτερη διάκριση δεν θα εἶναι να ἀκούσουμε τούς ἐπαίνους ἀπό τούς ἀνθρώπους ἀλλά θα εἶναι νά ἀκούσουμε τό εὔγε ἀπό τον Χριστό, ὁ ὁποῖος σίγουρα χαίρεται τόσο με την ἐπιμονή σας καί τήν ἀφοσίωση στά γράμματα, κυρίως ὅμως χαίρεται μέ τήν πνευματική σας πρόοδο.  

Τοῦ Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. κ. Εὐσεβίου

Εκφωνηθείς στίς ἐκδηλώσεις

τῶν Πρωτευσάντων και Ἀριστευσάντων Μαθητῶν

 Φεβρουάριος 2025

Εκτύπωση Email

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟΥ ΚΑΡΛΟΒΑΣΟΥ «ΕΥΓΗΡΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑ»

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Εκκλησιαστικού Γηροκομείου Καρλοβάσου «ΕΥΓΗΡΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑ» αισθάνεται την υποχρέωση να ευχαριστήσει και δια του τύπου τους δωρητές για την ευγενή προσφορά τους προς το Ίδρυμα μας για το έτος 2024!

  • Περιφερειακό Τμήμα Συνταξιούχων ΟΤΕ Μυτιλήνης – εις μνήμην Ακτινας Τσαμπη: 20,00€
  • Μουκαζή Στυλιανή – εις μνήμην συζύγου της Ιωάννου Μάρκου: 50,00€
  • Απόστολο κ΄ Κωνσταντίνο Καραγιάννη – εις μνήμην Πιπίτσας Μένεγα: 70,00€
  • Κων/νο κ΄ Καίτη Καραγιάννη – εις μνήμην Ξενοφώντα Παπαγιανόπουλου: 70,00€
  • Απόστολο κ΄ Κωνσταντίνο Καραγιάννη – εις μνήμην Γεωργίου Τζουάνου: 70,00€
  • Κων/νο κ΄ Καίτη Καραγιάννη – εις μνήμην Παράσχου Κάσδαγλη: 100,00€
  • Δημόπουλο Χριστόδουλο: 70,00€
  • Κούκουρα Παναγιώτη à50,00€
  • οικ. Σταύρου Καλησπέρη: 50,00€
  • Ψαρροπούλου Αθηνά: 100,00€
  • π.Εμμανουήλ Βακάκη – εις μνήμην Κωνσταντίνου Γιαννούτσου: 50,00€
  • Ιγγλέση Ιωάννη: 7.000,00€
  • Συστ. Φαρμακεία Κελεσίδου-Κουκουζέλη ΟΕ: 200,00€
  • Καλησπέρη Σ. Νικόλαο – εις μνήμην γονέων: 250,00€
  • Φαρμακείο Φωτίου Ανδρονίκης: 200,00€
  • Πολυζωίδου Ιωάννα – εις μνήμην συζύγου της: 50,00€
  • Αγαδάκη Νικόλαο – εις μνήμην μητρός του Σεβαστής Αγαδάκη: 50,00€
  • οικ.Θέμου Δημόπουλου – εις μνήμην Γεωργίου Αγγελινάρα, αντί στεφάνου: 100,00€
  • Παπακωνσταντή Μαριάνθη – εις μνήμην Γεωργίου Κ. Αγγελινάρα: 400,00€
  • Ιωαννίδη Ιωάννη – εις μνήμην Γεωργίου Κ. Αγγελινάρα, αντί στεφάνου: 50,00€
  • οικ. Νικολάου κ΄ Παναγιώτας Ζουμή – εις μνήμην Γεωργίου Κ. Αγγελινάρα, αντί στεφάνου: 50,00€
  • Βαρβούνη Σεβαστή κ’ Μαρία – εις μνήμην Γεωργίου Αγγελινάρα, αντί στεφάνου: 50,00
  • Σουρρή Θεόδωρο – εις μνήμην Γεωργίου Κ. Αγγελινάρα, αντί στεφάνου: 20,00€
  • Ζημάλη Ευάγγελο – εις μνήμην γονέων και συγγενών: 200,00€
  • Καλησπέρη Σ.Νικόλαο – εις μνήμην γονέων: 200,00€
  • οικ. Αντωνίου Δημητρίου – εις μνήμην γονέων και αδερφής: 200,00€
  • Φαρμακείο Ξενάκη Κωνσταντίνου: 200,00€
  • Καλησπέρη Σ.Νικόλαο – εις μνήμην γονέων: 200,00€
  • Church of Archangels – Ladies Philoptochos Society: 500,00€
  • Σουρρή Θεόδωρο: 50,00€
  • Δικηγορική Εταιρεία «Constant & Constant» J.Watson & T.Burton – ειςμνήμηνΕλένης Μαυρολέων: 100,00€
  • Κουιμτζή Δημήτριο – εις μνήμην Ελένης Μαυρολέων: 100,00€
  • Ανδριανοπούλου Ευγενία – εις μνήμην Ελένης Μαυρολέων: 2.000,00€
  • Νικολάου Όλγα, Θώμη κ΄ Αλεξάνδρα – εις μνήμην Ελένης Μαυρολέων: 400,00€
  • οικ. Παντελή Κολλάκη – εις μνήμην Ελένης Μαυρολέων: 200,00€
  • KalamotusisKalliopi- Alloceans Ship – εις μνήμην Ελένης Μαυρολέων: 1.000,00€
  • Ιγγλέση Νικόλαο - AlbertaShipmanagementLTD – εις μνήμην Ελένης Μαυρολέων: 5.000,00€
  • Κουλουκουντή Ηλία – εις μνήμην Ελένης Μαυρολέων: 1.000,00€
  • Χαραλάμπους Σταμούλο – εις μνήμην υιού του Εμμανουήλ: 200,00€
  • Χαραλάμπους Μάρω – εις μνήμην Ελένης Μαυρολέων: 100,00€
  • PissiotisAristotelis– εις μνήμην Ελένης Μαυρολέων: 2.000,00€
  • Γιαννούλη Ελένη – εις μνήμην Ελένης Μαυρολέων: 30,00€
  • Ιγγλέση Μαριλένα – εις μνήμην Ελένης Μαυρολέων: 2.000,00€
  • Ιγγλέση Ιωάννη – εις μνήμην Ελένης Μαυρολέων: 2.000,00€
  • Παντελόγλου Γραμματική – εις μνήμην μητρός της Βασιλικής Παντελόγλου: 500,00€
  • Διακονικολάου Νικόλαο: 500,00€
  • Συστ. Φαρμακεία Κελεσίδου-Κουκουζέλη ΟΕ: 200,00€
  • Ιγγλέση Μαριλένα: 500,00
  • Peter Nuijten: 325,00€
  • Βρότσο Γεώργιο: 50,00€
  • Καλησπέρη Σ.Νικόλαο – εις μνήμην γονέων: 200,00€
  • οικ.Σταύρου Καλησπέρη: 50,00€
  • Ανώνυμο: 000,00€
  • Μυγιάκη Σταυρούλα κ΄ Γεώργιο: 150,00€
  • Γκαρούτσο Χρήστο – εις μνήμην Ελένης Μαυρολέων: 50,00€
  • Καρελλα Νικόλαο – εις μνήμην Ελένης Μαυρολέων: 250,00€
  • Ανδρέου - Καπώλη Αλίκη – εις μνήμην Μιχαήλ Ανδρέου, Γεωργίου κ΄ Μαριγώς Ανδρέου, Κομνηνού κ΄ Μαρίας Καπώλη, Μάριου κ΄ Αθηνάς Κεντούρη και Ειρήνης Δανούση: 1.000,00$
  • οικ.Αντωνίου Δημητρίου – εις μνήμην γονέων και αδερφής: 250,00€
  • Φαρμακείο Α.Φωτίου: 200,00€
  • Ανώνυμο: 50,00€
  • Ανώνυμο: 500,00€
  • Ανώνυμο: 50,00€
  • Ανώνυμο: 500,00€
  • Καλησπέρη Σ.Νικόλαο – εις μνήμην γονέων: 200,00€
  • Λυμπέρη Γεώργιο κ’ Μαριάνθη – εις μνήμην Ειρήνης Κατεβαίνη: 150,00€
  • Ανώνυμο: 50,00€
  • Κουράντα Καρμέλα: 250,00€
  • Φαρμακείο Ξενάκη Κωνσταντίνου: 200,00€
  • Δροσινού Δέσποινα – εις μνήμην μητρός της Ειρήνης Σταμούλου κ’ συζύγου Ιωάννου Δροσινού: 50,00€
  • οικ. Στεφάνου κ΄ Μαργαρίτας Φιτανίδου – εις μνήμην γιαγιάς τους Ειρήνης Σταμούλου: 50,00€
  • Πολυζωίδου Ιωάννα – εις μνήμην συζύγου της: 100,00€
  • Σούρμπη Αικατερίνη – εξ εισπράξεων Ι.Παρεκκλησίου Ζωοδόχου Πηγής Σταυρινίδων: 300,00€
  • πρεσβ.Ευτέρπη Βακάκη – εις μνήμην συζύγου της Εμμανουήλ ιερέως και θυγατρός της Μαρίας: 50,00€
  • Βακεντή Σταύρο: 200,00€
  • Πετσινό Μιχαήλ – εις μνήμην Αγγελικής Ζάγκα: 50,00€
  • Ανώνυμο: 50,00€
  • Καλησπέρη Σ.Νικόλαο – εις μνήμην γονέων: 200,00€
  • οικ. Νιώτη – εις μνήμην Δήμητρας Νιώτη: 250,00€
  • Ζάννη Ελένη: 100,00€
  • Ανώνυμο: 50,00€
  • Περρή Ευάγγελο – εις μνήμην Αναστασίου Περρή: 150,00€

Το Διοικητικό Συμβούλιο

Εκτύπωση Email

Ὁ Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κατά τήν παραμονή του στήν Ἀθήνα

1738314585730.jpg

  • Προεξήρχε στούς ἑορτασμούς:

Τῆς Ἀνακομιδῆς τῶν ἱερῶν Λειψάνων τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου στό Ἱδρυμα Σύνδεσμος Ἀγάπης «Ἱερός Χρυσόστομος» Παγκράτι.

Τῆς Ὑπαπαντῆς τοῦ Κυρίου στήν Ἱερά Μητρόπολη Μάνης προσκεκλημένος τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μάνης κ.κ. Χρυσοστόμου.

  • Παρέστη σέ ἑόρτιες ἐκδηλώσεις Εὐλόγησε καί Ἒκοψε τίς Ἁγιοβασιλόπιτες:

Συλλόγου Πυθαγορείων Ἀθηνῶν, Συλλόγου Μυτιληνιῶν Ἀθηνῶν, Ἀποστράτων Ἀξιωματικῶν Ἑλληνικῆς Ἀστυνομίας.

  • Μετέβη στίς Ἱερές Μητροπόλεις καί εὐχήθηκε στούς ἑορτάζοντες Μητροπολίτες:Δημητριάδος κ. Ἰγνάτιο, Γλυφάδος κ. Ἀντώνιο, Περιστερίου κ. Γρηγόριο.
  • Τέλεσε Τρισάγιο ἐπίτοῦ σκηνώματος τοῦ Μακαριστοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἀλβανίας κυροῦ Ἀναστασίου στόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό Ἀθηνῶν.Καί τρισάγιο ἐπί τοῦ Τάφου τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κυροῦ Χριστοδούλου. 
  • Ἐπί τῃ εὐκαιρία τῆς ἑορτῆς τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν πραγματοποίησε διάλεξη μέ θέμα “Τρεῖς Ἱεράρχες φορεῖς γνησίου Χριστιανικοῦ Πνεύματος”. Ὁμίλησε στούς δοκίμους τῆς Σχολῆς Ἀξιωματικῶν τῆς Ἑλληνικῆς Ἀστυνομίας στήν Ἀμυγδαλέζα.Ἒγινε ἐνθουσιωδῶς δεκτός ἀπό Ἀξιωματικούς καί Δοκίμους. Ὃλοι τους ἐνθυμήθησαν ἡμερῶν ἀρχαίων καί ἐξέφρασαν τήν εὐγνωμοσύνη τους δι’ὃσα διαχρονικά ὁ Σεβασμιώτατος  ὡς Ἱερεύς τοῦ Σώματος τούς προσέφερε.
  • Ἐπισκέφθηκε πρός ἐπίλυση θεμάτων τῶν Νησιῶν μας:

Τά Ὑπουργεία Μεταναστευτικῆς Πολιτικῆς, Παιδείας διά βίου μάθησης καί Θρησκευμάτων, Ναυτηλίας καί Νησιωτικῆς Πολιτικῆςκαί Πολιτισμοῦ.

Τήν ΑΣΔΕΝ τόν Σάμιο Ἀντιστράτηγο καί Διοικητή κ. Ἐμμανουήλ Θεοδώρου.

  • Προήδρευσε τῆς Γενικῆς Συνελεύσεως τοῦ Ἱδρύματος “Ἱερός Χρυσόστομος” καί τῆς “Χριστιανικῆς Ἀδελφότητος” Παναγίας Χρυσοπηγῆς.
  • Συμμετεῖχε τῆς συνεδριάσεως τοῦ Διοικητικοῦ Συμβουλίου τοῦ ΠολιτιστικοῦΚέντρουτς λληνικς στυνομίας (ΠΟ.ΚΕ.Α.).
  • Ἐπισκέφθηκε τίς Γυναικείες Ἱερές Μονές Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν Πηλίου καί Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος Λουκούς Κυνουρίας.
  • Πραγματοποίησε συναντήσεις μέ Προέδρους καί Μέλη Συλλόγων Σαμίων, Ἰκαρίων καί Φουρνιωτῶν τῆς Ἀττικῆς.

1738596857530.jpg

1738314653063.jpg

1739219683690.jpg

1738596915851.jpg

1738314585765.jpg

Εκτύπωση Email

Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2025 – (Λουκ. ιε΄ 11-32)

«Ὅλα μπορῶ νά τά κάνω, ἀλλά δέν μέ συμφέρουν ὅλα!»

PARABOLH-ASOTOU-500.png

Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί,

Ἡ σημερινή παραβολή τοῦ ἀσώτου υἱοῦ μᾶς ὑπενθυμίζει διαχρονικές ἀλήθειες, οἱ ὁποῖες ἔχουν ἄμεση σχέση μέ τή σωτηρία μας.

   Ὁ νεώτερος υἱός ἑνός Πατέρα ζητεῖ τό μερίδιό του ἀπό τήν οἰκογενειακή περιουσία, κάτι τό ὁποῖο ἀρχικῶς μαρτυρεῖ ἀγένεια καί αὐθάδεια. Διότι ποτέ τό παιδί δέν πρέπει νά ζητεῖ τήν περιουσία, ἀλλά οὔτε εἶναι ὑποχρεωμένος ὁ γονέας νά τήν δώσει, ἄν καί ὅπως συνηθίζεται στις μέρες μας οἱ γονεῖς ἀγωνίζονται γιά μιά ὁλοκληρη ζωή γιά νά ἀφήσουν κάτι στά παιδιά τους καί τά παιδιά τους ἀγωνιοῦν γιά τό τί θά ἀποκομίσουν ἐν τέλει ἀπό τούς γονεῖς, χωρίς νά λείπουν οἱ μεταξύ τους ἔχθρες καί φιλονικίες, παρά τήν περί τοῦ ἀντιθέτου ἐνδεχόμενη καλή πρόθεση. Διότι δυστυχῶς, ἄν καί ὡς Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί πρέπει νά προκρίνουμε τη φροντίδα τῆς ψυχῆς, ἐντούτοις ἡ πραγματικότητα καταδεικνύει ὅτι ἡ κύρια μέριμνά μας εἶναι τά ὑλικά ἀγαθά. Κυριευμένος λοιπόν κι ὁ νεώτρος υἱός ἀπό ἄπληστη διάθεση, ὄντας ἀνώριμος, σπατάλησε τά ὑπάρχοντα τοῦ Πατέρα του σέ ἄγνωστη μακρινή χώρα κι ἀπό πλούσιος υἱός τοῦ Πατέρα, κατήντησε πάμφτωχος ἐπαίτης τοῦ κόσμου.

Ὁ νεώτερος υἱός συμβολίζει τον ἄνθρωπο, ὁ ὁποῖος ἠθελημένα κι ἐνσυνείδητα ἀπορρίπτει τίς δωρεές καί τά χαρίσματα τοῦ Θεοῦ, ἐπιθυμώντας να ζήσει μακρυά ἀπό τήν θαλπωρή ἀλλά καί τήν ἀσφάλεια τῆς πατρικῆς Ἑστίας, ὅπως μέ πόνο διεκτραγωδεῖ καί τό δοξαστικό τροπάριο τῶν Αἴνων τῆς σημερινῆς ἡμέρας. Ἡ πατρική Ἑστία βέβαια δέν εἶναι ἄλλη ἀπό τη ζωή τῆς Ἐκκλησίας, τήν ὁποία συστήνει ὁ Θεός «ὑπέρ τῆς τοῦ κόσμου ζωῆς καί σωτηρίας», ὅπως ἐπισημαίνει ὁ Μέγας Βασίλειος στήν Ἁγία του Ἀναφορά.

Στόν ἀντίποδα αὐτῆς τῆς ἀληθινῆς ζωῆς, στέκεται ἡ ψεύτικη γλύκα τῆς ἁμαρτίας, την ὁποία ὁ διάβολος χρησιμοποιεῖ ὡς δόλωμα γιά παγιδεύσει τίς ψυχές τῶν ἀνθρώπων, ἀλλά δεν διαρκεῖ γιά πολύ. Γρήγορα ἡ λάμψη τῆς ἐπιθυμίας δίνει τη θέση της στήν ἀπογοητευτική ἐξαθλίωση. Ἄλλωστε ὅπως τονίζεί ὁ ἀπόστολος Παῦλος: «Τά γάρ ὀψώνια τῆς ἁμαρτίας θάνατος» (Ρωμ. στ΄ 23). Μακάριος τότε κι εὐλογημένος ἐκεῖνος ο ὁποῖος ἐρχόμενος εἰς ἑαυτόν συνειδητοποιεῖ το μεγάλο σφάλμα καί ἀποφασίζει νά ἐπιστρέψει πίσω στήν πατρική ἀγκαλιά, θέλοντας μόνο νά ὑπάρχει κοντά στόν Πατέρα, ἔστω κι ὡς ἁπλός δοῦλος.

Ὅπως καταλαβαίνουμε ὁ Πατέρας τῆς παραβολῆς συμβολίζει τόν Θεό Πατέρα, ὁ Ὁποῖος ὡς ὁ μόνος σπλαχνικός πατέρας περιμένει την ἐπιστροφή ὅλων τῶν ἀνθρώπων στις πατρικές του ἀγκάλες, ἑορτάζοντας μέ πανηγυρικό τρόπο τήν ἐπιστροφή, ὥστε ὅλοι νά χαροῦν και νά εὐφρανθοῦν μέ τήν ἀνάσταση τοῦ νεκρωμένου ἀπό τίς κοσμικές ἐπιθυμίες ἀνθρώπου. Καί ἡ ἐπιτελουμενη γιορτή δέν εἶναι ἄλλη, παρά ἡ Θεία Λειτουργία στή διάρκεια τῆς ὁποίας Χριστός προσφέρει τόν Ἑαυτό του ὡς τόν σιτευτό μόσχο!

   Ἡ μεγάλη παραφωνία σέ ὅλη αὐτή τήν ἁρμονική ἀτμόσφαιρα εἶναι ἡ στάση τοῦ μεγάλου ἀδελφοῦ. Μόνος ἐκεῖνος, τυφλωμένος ἀπό τόν ἐγωϊσμό, τήν πλεονεξία καί τόν φθόνο, ἀπαιτεῖ τά δικαιώματά του, τά ὁποῖα βεβαίως τοῦ ἀνήκουν καί δέν τοῦ τά στέρησε κανείς καί οὔτε βεβαίως τά σπατάλησε. Δέν τά ζητεῖ ὅμως γιά νά ζήσει καλύτερα, ἀλλά γιά νά στερήσει ἀπό τόν νεώτερο πρώην ἄσωτο ἀδελφό του, τό ἔλεος καί τήν στοργή τοῦ Πατέρα και να ἐπισημάνει κι ἐκεῖνος με ἀγένεια κι αὐθάδεια την ἀνωτερότητά του ἔναντι αὐτῶν, δείχνοντας τόν ἑαυτό του ἐπίσης ἀνώριμο πνευματικῶς παρά τήν μεγαλύτερή του ἡλικία!

 Ἄν καί τό κέντρο βάρους τῆς παραβολῆς εἶναι ἡ ἐν μετανοίᾳ ἐπιστροφή τοῦ ἀσώτου υἱοῦ καί ἡ χαρά πού τήν συνοδεύει, δέν πρέπει νά βιαστοῦμε νά κατατάξουμε γρήγορα τούς ἑαυτούς μας στούς ἁμαρτωλούς ἀσώτους πού ἐπιστρέφουν μέ μετάνοια, παρασυρμένοι ἀπό τό ἠθικό δίδαγμα τῆς ἱστορίας. Καί τοῦτο διότι πολλοί ἀπό ἐμᾶς μᾶλλον μοιάζουμε στόν μεγάλο ἀδελφό, ἀνήκοντας στούς ἀσώτους ἁμαρτωλούς, πού ἴσως δέν ἀπομακρύνθηκαν καί πολύ ἀπό τήν πατρική ἑστία, ἀλλά κινδυνεύουν νά ἀποκλειστοῦν ἀπό τήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, ἐπειδή δέν μποροῦν νά καταλάβουν οὔτε  τήν ἀγάπη, οὔτε τη μακροθυμία τοῦ Θεοῦ καί τόν πόθο Του γιά τη σωτηρία ὅλων!

 Ἀλήθεια, πόσες φορές κι ἐμεῖς δέν ἔχουμε τήν ψευδαίσθηση, ὅτι ἐξαιτίας τῆς ἐξωτερικῆς στάσεώς μας ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ, δηλαδή ἀπό τόν τυπικό ἐκκλησιασμό μας, τίς νηστείες και τίς ἄλλες ἐκδηλώσεις τῆς εὐσέβειάς μας, εἴμαστε δικαιωμένοι ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ ἤ ἀκόμα χειρότερα ὅτι μᾶς χρωστάει ὁ Θεός; Ὅ,τι κι ἄν πράξουμε, ἀκόμη και ὅλα τά διατεταγμένα ἄς φέρνουμε στο μυαλό μας τον ἀψευδῆ λόγο τοῦ Κυρίου ὅτι «δοῦλοι ἀχρεῖοι ἐσμέν, ὅτι ὅ ὠφείλομεν ποιῆσαι πεποιήκαμεν» (Λουκ. ιζ΄ 10).

Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί,

Ὅπως ἐπισημαίνει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος στό σημερινό ἀποστολικό ἀνάγνωσμα ἀπό τό 6ο κεφάλαιο τῆς Α΄πρός Κορινθίους ἐπιστολῆς του: «ὅλα μοῦ εἶναι δυνατά νά τά κάνω, ἀλλά δέν μέ συμφέρουν ὅλα, ὅλα μοῦ εἶναι δυνατά νά τά κάνω, ἀλλά ἐγώ δέν θά σκλαβωθῶ σέ τίποτε ἀπό αὐτά». Ὁ Θεός ὡς Πατέρας δίκαιος καί ἀληθινός φροντίζει για ἐμᾶς τά παιδιά Του, ὥστε μέσα στήν Ἐκκλησία Του νά ἀπολαμβάνουμε τά ἀγαθά μας, μέ πρῶτο τήν ἐλευθερία, βάσει τῆς ὁποίας διαχειριζόμαστε καί τήν σχέση μας μαζί Του.

Ἄν ὅμως παρασυρθήκαμε ἐμφανῶς ἀπό τήν ἁμαρτία, ὅπως ὁ ἄσωτος,  ἤ ἀφανῶς ἀπό αὐτήν, ὅπως ὁ μεγαλύτερος ἀδελφός, ἄς το ἀναγνωρίσουμε. Διότι καί οἱ δύο υἱοί, ἀσχέτως τοῦ τόπου, στόν ὁποῖο κατοικοῦσαν, ἦταν μακρυά ἀπό τόν Πατέρα καί ζοῦσαν τήν ψευδαίσθηση καί ὄχι τήν ἀλήθεια τῆς ζωῆς. Μέ μία διαφορά ὅμως: ὁ ἄσωτος υἱός τό κατάλαβε κι ἐπέστρεψε, ἀλλά ὁ μεγαλύτερος ἀδελφός ἀδυνατοῦσε νά κατανοήσει τήν ἀπόσταση, πού τόν χώριζε ἀπό τόν Πατέρα κι ἐνῶ ζοῦσε τόσο κοντά του, στήν πραγματικότητα παρέμενε μακρυά κι ἀμετανότητος.

Ἄς μήν συμβεῖ τό ἴδιο και σ’ἐμᾶς. Ἄς μην καταδεχθοῦμε να ἐπιλέξουμε τά ξυλοκέρατα τῶν συνηθειῶν τοῦ κόσμου, πού μᾶς περιβάλλει, ἀντί τῆς παραδοσιακῆς ὀρθόδοξης πνευματικότητας. Ἄς πειθαρχήσουμε στην ἐμπειρία τῆς Ἐκκλησία κι ἄς μείνουμε μακρυά ἀπό ἐφάμαρτες ἀποκριάτικες ἐκδηλώσεις, πού διαφθείρουν το ἦθος και την ἀξιοπρέπειά μας. Δεν εἶναι ἔθιμα αὐτά για τον Ὀρθόδοξο Χριστιανό. Ἀκόμη κι ἡ Τσικνοπέμπτη ὁρίζεται ὡς ἡ φροντίδα τῆς Ἐκκλησίας για τά παιδιά Της, πού θα νηστέψουν και θα ξαναφᾶνε κρέας το Πάσχα σύν Θεῷ κι ὄχι ἀφορμή για ξεφαντώματα και καρναβαλικές ἰαχές.

Ἄς ἀρκεστοῦμε στη θαλπωρή τῆς πατρικῆς ἑστίας τῆς Ἐκκλησίας.

Ἄς τηρήσουμε με εὐλάβεια τίς ὑποδείξεις τῆς Ἐκκλησίας μας.

Ἄς θυμηθοῦμε τούς κεκοιμημένους μας τό ἐρχόμενο Ψυχοσάββατο κι ἄς ἔλθουμε νά προσευχηθοῦμε γιά τήν ἐν Κυρίῳ ἀνάπαυσή τους.

Τέλος δέ ἄς ζηλέψουμε τό «ἀναστάς πορεύσομαι» τοῦ πρώην ἀσώτου κι ἄς μείνουμε μέσα στην ἂγκαλιά τῆς Ἐκκλησίας γιά τή σωτηρία μας χωρίς να διαπραγματευθοῦμε με τον κόσμο τά αἰώνια κληρονομικά δικαιώματά μας για την Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν. Ἀμήν!

Εκτύπωση Email

Περισσότερα Άρθρα...

ΑΓΙΟΛΟΓΙΟΝ

η ημέρα, η εβδομάδα του έτους

Άυριο
γιορτάζουν:

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"

ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ

Σήμερα:

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Δευ Τρι Τετ Πεμ Παρ Σαβ Κυρ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30