3 islands

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ 30 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021

treis-ierarxes.jpg

Αγαπητοί μας μαθητές καί αγαπητές μας μαθήτριες,

Ή σημερινή κοινή έορτή τών τριών μεγάλων φωστήρων τής ’Εκκλησίας μας καί τής Οικουμένης, τών Τριών Ιεραρχών, πού οί πα­τέρες μας καθιέρωσαν αμέσως μετά τόν ηρωικό αγώνα γιά τήν ανε­ξαρτησία καί τήν ίδρυση τοΰ Ελληνικού κράτους ως έορτή τής Ελλη­νικής Παιδείας καί τών Γραμμάτων, καί τούς Τρεις Ιεράρχες ώς προ­στάτες του, έορτάζεται φέτος ύπό διαφορετικές συνθήκες. Τίς συν­θήκες αυτές διαμορφώνει ή πανδημία, ή όποία άλλαξε τή σχολική καθημερινότητά σας καί σάς στέρησε γιά μεγάλο διάστημα τή φυσι­κή παρουσία στούς χώρους τής Παιδείας. Τίς διαμορφώνει όμως καί ή σημαντική επέτειος τήν όποία έορτάζει φέτος ή πατρίδα μας, ή έπέτειος τών 200 ετών άπό τήν έναρξη τής Ελληνικής Έπαναστάσεως.

Οί Τρεις Ιεράρχες δέν υπήρξαν μόνο οί ίδιοι σοφοί καί πανεπι- στήμονες, άλλά άγωνίσθηκαν καί γιά νά κάνουν τήν Ελληνική καί τή Χριστιανική Παιδεία κτήμα όλων τών νέων. Δέν υπήρξαν μόνον οί Ιδιοι κοινωνικά ευαίσθητοι καί ενεργοί, άλλά δίδαξαν καί διδά­σκουν τήν αξία τής αγάπης, τής αλληλεγγύης, τής άνιδίοτελοΰς προσφοράς στόν συνάνθρωπο μέ τούς λόγους καί τό παράδειγμα τής ζωής τους. Δίδαξαν καί διδάσκουν, όχι μόνο στούς συγχρόνους τους, άλλά καί σέ όλους τούς ανθρώπους καί κυρίως στά παιδιά καί τούς νέους όλων τών εποχών.

Ή ζωή καί ή διδασκαλία τους στηρίχθηκε στόν καθαρό λόγο τοΰ Εύαγγελίου, στόν όποιον ένετρύφησαν καί τόν όποιον έκαναν πράξη, χωρίς νά παραβλέπουν ό,τι καλό ύπήρχε καί στά έργα τών σοφών τής άρχαιότητος. Συστήνουν μάλιστα τή μελέτη καί τήν άξιοποίηση καί τών δύο γιά τήν παιδεία καί τή μόρφωση τών νέων. Έτσι άναδείχθηκαν όχι μόνο δημιουργικοί παιδαγωγοί, άλλά καί εμ­πνευσμένοι διδάσκαλοι καί γνήσιοι φορείς τής άληθείας πού έλευθερώνει τόν άνθρωπο από κάθε είδους δεσμά. Έτσι φώτισαν καί φω­τίζουν μέχρι τίς μέρες μας όσους επιθυμούν νά μορφώσουν καί τόν νοΰ καί την ψυχή τους, όσους επιθυμούν νά κατακτήσουν τή γνώση καί συγχρόνως νά καλλιεργήσουν μέσα τους τήν άρετή.

Τιμώντας σήμερα τούς τρεις μεγάλους Ιεράρχες καί φωστή­ρες, τούς προστάτες αγίους της Ελληνικής καί Χριστιανικής παιδεί­ας, τόν Μέγα Βασίλειο, τόν Γρηγόριο τόν Θεολόγο καί τόν Ιωάννη τόν Χρυσόστομο, οί όποιοι μέ τό φώς πού σκόρπισαν μέ τή ζωή καί τά έργα τους φώτισαν τήν άνθρωπότητα σέ μία δύσκολη καί μετα­βατική εποχή, δέν μπορούμε παρά νά στρέψουμε τό βλέμμα μας καί στούς διδασκάλους τού Γένους μας, οί όποιοι στά δύσκολα χρόνια της σκλαβιάς, έμπνεόμενοι από τό παράδειγμα των Τριών Ιεραρ­χών, μεταλαμπάδευσαν τίς άρχές καί τίς αξίες τής Ελληνικής καί τής Χριστιανικής Παιδείας στούς μαθητές τους, φώτισαν μέ αύτές τίς ψυχές τους καί τίς προετοίμασαν γιά τόν μεγάλο ξεσηκωμό τού Γένους μας τό 1821.

Αγαπητά μας παιδιά,

Σέ μία εποχή στήν όποια τά πάντα έξελίσσονται μέ ταχύτα­τους ρυθμούς, άς μήν ξεχνούμε τά μηνύματα τών Τριών Ιεραρχών καί άς μήν ξεχνούμε νά συνδυάζουμε τή γνώση μέ τήν άρετή, τήν πρόοδο στήν επιστήμη καί τήν τεχνολογία μέ τήν άγάπη καί τή φροντίδα γιά τόν συνάνθρωπο, μέ τήν αλληλεγγύη καί τή συμπαρά­σταση σέ κάθε άνθρωπο πού έχει ανάγκη ή χρειάζεται βοήθεια. Για- τί ή αληθινή γνώση είναι αυτή πού μεταλαμπαδεύει τό φώς τού Χρι­στού, αυτή πού συμπορεύεται μέ τήν άρετή.Είναι αυτή πού χρειάζεται σήμερα καί ή Πατρίδα μας καί ό κό­σμος.Έχοντας λοιπόν τή βεβαιότητα ότι αυτή τήν άληθινή γνώση ποθείτε καί όνειρεύεστε καί εσείς νά κατακτήσετε στή ζωή σας, εύ- χόμεθα καί προσευχόμεθα νά σάς εμπνέει πάντοτε τό παράδειγμα τών Τριών μεγίστων φωστήρων καί προστατών τής παιδείας μας καί ή Χάρη τους νά σάς συνοδεύει στή ζωή σας καί τόν αγώνα σας.

Μέ πατρική άγάπη καί θερμές ευχές

ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ

ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

Εκτύπωση Email

ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΚΑΡΛΟΒΑΣΙΩΝ

9c7a22b9379e7d18d6a9980c84bb4eef.jpg

Ὡς γνωστόν, ὁ Ἱερός Ναός Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου Καρλοβασίων, ἐξαιτίας τῶν μεγάλων ζημιῶν, πού ὑπέστη ἀπό τόν καταστρεπτικό σεισμό τῆς 30ῆς Ὀκτωβρίου 2020, παραμένει κλειστός.

Φέρεται λοιπόν εἰς γνῶσιν τῶν εὐσεβῶν Χριστιανῶν μας, ὅτι ἡ ἱερά πανήγυρις ἐπί τῇ μνήμῃ τῆς ἀνακομιδῆς τῶν ἱερῶν Λειψάνων τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, θά λάβῃ χώραν στόν Ἱερόν Ναόν Τιμίου Προδρόμου Κοιμητηρίου Καρλοβασίων, ὅπου καί θά τελεσθῇ ὁ ἑόρτιος Ὄρθρος καί ἡ πανηγυρική θεία Λειτουργία ἱερουργοῦντος τοῦ Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ.κ. Εὐσεβίου τήν Τετάρτην 27ην Ἰανουαρίου 2021 καί ὥρα 08.00΄-10.30΄, συμφώνως καί πρός τά μέτρα ὑγιειονομικῆς προστασίας.

Εκτύπωση Email

ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΝΕΟΥ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ

IMG-5b070a65b22da0cd58b0d07fe67996f9-V.jpg

ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΝΕΟΥ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ

Τήν Δευτέρα 18η Ἰανουαρίου ἐ.ἔ., ἡμέρα τῆς ἑορτῆς τῶν δύο μεγάλων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας,  Ἀθανασίου τοῦ Μεγάλου καί Κυρίλλου, Πατριαρχῶν Ἀλεξανδρείας, τελέσθηκε στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό τοῦ Ἁγίου Νικολάου Σάμου, ὑπό τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σάμου καί Ἰκαρίας κ.κ. Εὐσεβίου, ἡ εἰς Πρεσβύτερον χειροτονία τοῦ Διακόνου π. Πορφυρίου, Μοναχοῦ τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Τιμίου Σταυροῦ Σάμου.

Ὁ Σεβασμιώτατος ἀπευθυνόμενος πρός τόν π. Πορφύριο, ἐπεσήμανε τήν σπουδαιότητα τοῦ οὐρανίου δώρου τῆς Ἱερωσύνης πρός αὐτόν καί τόν κάλεσε συνεχίζοντας τήν τήρηση τῶν ἰδεωδῶν τοῦ Μοναχισμοῦ, νά ἐπιδοθεῖ μέ ζῆλο στήν διακονία τῶν λατρευτικῶν ἀναγκῶν τοῦ Λαοῦ τοῦ Θεοῦ, στήν ἰδιαίτερα δύσκολη ἐποχή μας. Στό τέλος τῆς θείας Λειτουργίας, ἐξ ἀφορμῆς τῆς ἰδιαιτέρας συγκινήσεως, πού κατέκλυσε τήν ψυχή τοῦ νέου Πρεσβυτέρου ὁ Σεβασμιώτατος εὐχήθηκε αὐτή ἡ συγκίνηση νά τόν συνοδεύει σέ κάθε ἱερουργία καί ἕως τέλους τῆς ζωῆς του.

Εὐχή καί προσευχή ὅλων μας ὁ νέος Πρεσβύτερος τῆς Τοπικῆς μας Ἐκκλησίας νά εὐαρεστήσει τόν Θεό καί νά ἐπαληθεύσει τίς προσδοκίες τοῦ Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας καί ἐν γένει τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ, ὁ ὁποῖος συγχαίροντας ἀναφώνησε τό «ΑΞΙΟΣ».

IMG-fef34744d1cfbcdf9fdb9c0b0b95311e-V.jpg

Εκτύπωση Email

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟΝ ΚΗΡΥΓΜΑ Κυριακή 17 Ἰανουαρίου 2021

Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί,

Μετά τό βάπτισμα τοῦ Κυρίου μας στόν Ἰορδάνη ἀπό τόν Ἰωάννη τόν Πρόδρομο, οἱ ἱεροί Εὐαγγελιστές Ματθαῖος, Μᾶρκος καί Λουκᾶς ἀναφέρονται στήν παραμονή τοῦ Κυρίου μας στήν ἔρημο, ὅπου ἐπί σαράντα ἡμερονύκτια δέν ἔφαγε καί δέν ἤπιε τίποτε, παρά μόνον προσευχόταν ἀδιαλείπτως. Μετά τό πέρας αὐτῆς τῆς σαρανταημέρου προετοιμασίας Του γιά νά ξεκινήσει τήν δημόσια δράση Του γιά τή σωτηρία μας, καταδέχθηκε νά ὑποβληθεῖ ἀπό τόν διάβολο σέ τρεῖς πειρασμούς, γιά τούς ὁποίους θά ὁμιλήσουμε στή συνέχεια.

Κατ’ ἀρχήν πρέπει νά τονίσουμε, πώς ὁ Χριστός σαφῶς καί δέν εἶχε ἀνάγκη νά προσευχηθεῖ καί νά προετοιμασθεῖ, πρίν ξεκινήσει τό σωτήριο ἔργο Του. Ὅμως τό πράττει, ὅπως λένε ἐν συνόλῳ οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας, γιά νά μᾶς διδάξει, πώς πρίν ξεκινήσουμε ὅ,τιδήποτε πρέπει νά ζητοῦμε τήν χάρη καί τήν εὐλογία τοῦ Θεοῦ. Γι’ αὐτό καί κάθε πρωί ὀφείλουμε νά ξεκινᾶμε τήν ἡμέρα μας μέ προσευχή, ἀλλά καί κάθε ἐργασία μας μέ τήν εὐλογία τοῦ Θεοῦ. Στά πλαίσια αὐτά συμπεριλαμβάνεται ἡ τέλεση τῆς ἀκολουθίας τοῦ Ἁγιασμοῦ, στό νέο σπίτι ἤ τό κατάστημα ἤ τό αὐτοκίνητο.

Ὅταν λοιπόν ὁλοκλήρωσε τήν σαρανταήμερη νηστεία καί προσευχή Του στήν ἔρημο ὁ Χριστός, τότε ὁ διάβολος θέλησε νά διακριβώσει, ἄν εἶναι πραγματικά ὁ Θεός. Διότι τό ὑποψιαζόταν ἀπό τά θαυμαστά σημεῖα, ὅπως ἡ ὑπερφυής γέννησή Του, ἀλλά ἔβλεπε μόνο τήν ἀνθρώπινη φύση. Ἡ θεϊκή φύση τοῦ Χριστοῦ δέν ἦταν ὁρατή καί φυσικά ὁ διάβολος δέν μποροῦσε νά ἐννοήσει τήν ὑποστατική ἕνωση τῶν δύο φύσεων, τῆς θείας καί τῆς ἀνθρώπινης, πού ἑνώθηκαν μιά γιά πάντα, στό θεανδρικό Πρόσωπο τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ, μέσα στήν παρθενική μήτρα τῆς Παναγίας μας, «ἀτρέπτως, ἀσυγχύτως, ἀναλλοιώτως καί ἀδιαιρέτως», ὅπως ρητά ἀναφέρει ὁ ὅρος (ἀπόφαση) τῆς Δ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου (Χαλκηδόνα 451 μ.Χ.).

Ἔτσι λοιπόν σκέφθηκε μέ πονηριά, νά μάθει διά τῆς πλαγίας ὁδοῦ, ἄν ὄντως ὁ Χριστός εἶναι ὁ ἀληθινός Θεός. Καί γνωρίζοντας, πώς γιά σαράντα ἡμερονύκτια προσευχόταν στήν ἔρημο χωρίς νά φάει ἤ νά πιεῖ κάτι, τοῦ ἀπηύθυνε τόν πρῶτο πειρασμό λέγοντας: Ἄν εἶσαι Υἱός τοῦ Θεοῦ, δώσε ἐντολή αὐτές οἱ πέτρες νά γίνουν ψωμιά, γιά νά φᾶς καί νά χορτάσεις. Πόσο ψωμί ἄραγε μπορεῖ νά φάει ἕνας ἄνθρωπος; Δέν λέει ὅμως νά κάνει ψωμί αὐτήν τήν πέτρα, ἀλλά αὐτές τίς πέτρες, ὥστε οἱ Πατέρες μας ἑρμηνεύοντας νά λένε, πώς ἔτσι ὁ διάβολος προτρέπει σέ ἀπληστία καί πλεονεξία τούς ἀνθρώπους, κι ἐκεῖνοι ζητοῦν ὅλο καί περισσότερα, ὄχι σύμφωνα μέ τίς ἀνάγκες τους ἀλλά σύμφωνα μέ τίς ἐπιθυμίες τους. Ἄς θυμηθοῦμε ἐδῶ τόν Σάμιο φιλόσοφο Ἐπίκουρο, ὁ ὁποῖος ἀρνεῖτο τό δωδεκάθεο καί τήν εἰδωλολατρία καί σέ πολλά σημεῖα ἡ διδασκαλία του εἶχε φανερά χριστιανικό προσανατολισμό, ὁ ὁποῖος ἐν προκειμένῳ δίδασκε: «ἄν θέλεις νά κάνεις κάποιον εὐτυχισμένο, μήν τοῦ προσθέσεις ὑλικά ἀγάθά, ἀλλά ἀφαίρεσέ του ἐπιθυμίες».

Σέ αὐτόν  λοιπόν τόν πρῶτο πειρασμό τοῦ διαβόλου ὁ Κύριός μας τοῦ ἀπάντησε, πώς  δέν ζεῖ ὁ ἄνθρωπος μόνο ἀπό τό ψωμί, ἀλλά μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ.  Τοῦτο σημαίνει, πώς ὁ ἄνθρωπος ἀπαραιτήτως πρέπει νά φροντίζει γιά τήν πνευματική του τροφή, πού εἶναι ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ καί ἡ ἐνασχόληση μαζί Του, ἀλλά καί πώς ἀκόμη κι ἄν ὁ ἄνθρωπος ἔχει ψωμί νά φάει, αὐτό δέν ἐγγυᾶται τή ζωή του. Ὅταν δοθεῖ ἡ ἐντολή ἀπό τόν Θεό νά πεθάνει κάποιος, τότε δέν τόν διατηρεῖ στή ἐπίγεια ζωή ἡ ἐπάρκεια τῆς τροφῆς καί τά ὑλικά ἀγαθά.

Ἐπειδή ὁ διάβολος ὅμως δέν κατόρθωσε νά μάθει, ἄν ὁ Χριστός εἶναι ὁ  Θεός, ἐπανέρχεται καί ἀνεβάζει τόν Χριστό στήν ἄκρη τῆς σκεπῆς τοῦ Ναοῦ τοῦ Σολομῶντος καί τόν προκαλεῖ νά πέσει γιά νά δεῖ ἄν θά τόν σώσει ὁ Θεός, χρησιμοποιώντας μάλιστα καί λόγια τῆς Ἁγίας Γραφῆς. Καί τότε ὁ Κύριος τοῦ ἀπαντᾶ καί πάλι μέσα ἀπό τήν Ἁγία Γραφή, πώς δέν πρέπει νά δοκιμάζουμε τήν ἀλήθεια τοῦ Θεοῦ μέ τέτοιες ἐγωϊστικές πρωτοβουλίες, θέτοντας μάλιστα σέ κίνδυνο τό δῶρο τῆς ζωῆς, πού ὁ Θεός μᾶς ἔδωσε.

Κι ἐπειδή οὔτε τότε ἔμαθε ὁ διάβολος, ἄν ὁ Χριστός εἶναι Θεός, τόν ἀνέβασε στό ὑψηλότερο βουνό τοῦ κόσμου καί τοῦ ἔδειξε ὅλα τά βασίλεια καί μέ θράσος τοῦ εἶπε: ἄν μέ προσκυνήσεις, τότε ὅλα θά σοῦ τά δώσω. Ὁ Κύριος τότε τόν ἐπέπληξε αὐστηρά λέγοντας: «πήγαινε πίσω μου σατανᾶ» καί τοῦ ὑπενθύμισε τήν ἐντολή, πού λέει πώς προσκυνοῦμε καί λατρεύουμε μόνο τόν ἕνα καί ἀληθινό Θεό καί μόνον. Μπορεῖ ὁ διάβολος νά θεωρεῖται κοσμοκράτορας, ἀλλά Παντοκράτορας εἶναι ὁ Χριστός.

Ἐν τέλει ὁ διάβολος δέν κατάφερε ἀπό τόν Ἴδιο τόν Κύριο, ἄν εἶναι Θεός.

Καί τοῦτο διότι ποτέ ὁ Κύριός μας δέν ἀπεκάλυψε τήν Θεανδρική Του ὑπόσταση στούς πονηρούς, ὅπως ἀκριβῶς ἔκανε καί μέ τούς Φαρισαίους, πού τόν ρωτοῦσαν συνεχῶς. Μόνο σέ ὅσους μέ ἀγαθή πρόθεση τόν προσεγγίζουν αὐτοαποκαλύπτεται, ὅπως συνέβη μέ τήν Σαμαρείτιδα.  Μέ τό σταυρικό Του πάθος καί τήν Ἀνάστασή Του ὅμως κατέδειξε τήν Θεότητά Του.

Ἴσως βέβαια κάποιος ἀναρωτηθεῖ, γιατί ὁ Θεάνθρωπος Κύριος ἄφησε τόν διάβολο νά τόν πειράξει; Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος μᾶς ἀπαντᾶ. Πρῶτον διότι θέλησε νά μᾶς δείξει, πώς μέ τή θέλησή Του ἔρχεται γιά νά πάθει καί νά σταυρωθεῖ φτάνοντας στήν ἔσχατη ταπείνωση γιά τή σωτηρία μας, καί δεύτερον γιά νά μᾶς διδάξει πώς ὁ διάβολος δέν εἶναι ἀήτητος καί πώς, ὅπως Ἐκεῖνος νίκησε τόν διάβολο ἔτσι κι ἐμεῖς μέ τή δύναμη καί τή χάρη Του μποροῦμε νά νικᾶμε τούς πειρασμούς του.

Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί,

Ἀπόδειξη αὐτοῦ τοῦ συλλογισμοῦ ἀποτελεῖ ὁ βίος καί ἡ πολιτεία τοῦ σήμερα ἑορταζομένου Ἁγίου Ἀντωνίου τοῦ Μεγάλου. Ἡ Ἐκκλησία μας τόν ὀνόμασε μεγάλο καί καθηγητή τῆς ἐρήμου, διότι ὁ Ἅγιος Ἀντώνιος καθ’ ὅλη τήν διάρκεια τοῦ βίου του ἐπιδόθηκε στόν ἀόρατο πόλεμο ἐναντίον του διαβόλου καί τῶν πειρασμῶν του μέ ἡρωϊσμό καί ἀκαταμάχητο ὀρθόδοξο φρόνημα, πού πήγαζε ἀπό τήν ἀκράδαντη πίστη του στόν Χριστό καί τήν συνεχῆ κοινωνία μαζί Του. Μέ τήν δύναμη τοῦ Χριστοῦ ἀναδείχθηκε ἕως τέλους νικητής. Γι’ αὐτό μᾶς καθησυχάζει λέγοντας, πώς χωρίς τούς πειρασμούς δέν σωζόμαστε. Τοῦτο σημαίνει πώς οἱ πειρασμοί ἐπιτρέπονται ἀπό τόν Θεό γιά νά ἀγωνιζόμαστε. Ὁ πνευματικός ἀγῶνας μας, ὅταν γίνεται γιά τήν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ καί ἀπό εὐγνωμοσύνη σ’ Ἐκεῖνον, πού μᾶς ἀγαπᾶ πρώτα και πάνω ἀπ’ὅλους, μᾶς συντηρεῖ στή σωτηρία πού μᾶς χάρισε, μέ τόν Σταυρό καί τήν Ἀνάστασή Του. Ἀμήν.

Εκτύπωση Email

ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΝΕΟΥ ΚΛΗΡΙΚΟΥ

20210106_103323_mfnr.jpg

Ἐμφανῶς συγκινημένος ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σάμου καί Ἰκαρίας κ.κ. Εὐσέβιος, κατά τήν πάμφωτη ἡμέρα τῶν Θεοφανείων, προεχείρισε τόν εὐλαβέστατον π. Ἀναστάσιον (κατά κόσμον Εὐάγγελον) Πορώνην στόν βαθμό τοῦ Διακόνου, στόν Ἱερό Ναό Γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ Παλαιοῦ Καρλοβασίου.

Ὁ νέος Διάκονος γεννήθηκε καί μεγάλωσε στό Καρλόβασι τῆς Σάμου καί παιδιόθεν ποθοῦσε τήν Ἱερωσύνη, γαλουχούμενος πρός τοῦτο ἀπό τήν οἰκογένεια, ἀλλά καί τόν Ἐφημέριο τοῦ Ναοῦ, ὅπου ἐκκλησιαζόταν καί διακονοῦσε ἀρχικῶς ὡς ἱερόπαις καί ἀργότερον ὡς ἱεροψάλτης, ὅπως ἀνέφερε καί στόν χειροτονητήριο λόγο του.  

Ὁ Σεβασμιώτατος στήν προσφώνησή του πρός τόν χειροτονούμενο ἐξέφρασε τήν χαρά του, διότι ἕνα ἄξιο τέκνο τῆς πόλης τῶν Καρλοβασίων Σάμου μέ πλούσια τήν ἔξωθεν καλή μαρτυρία, εἰσέρχεται στίς τάξεις τοῦ Ἱεροῦ Κλήρου, καθώς ὅπως τόνισε, παρά τήν ἐπιτυχῆ ἐπαγγελματική του δραστηριότητα, τελικῶς τόν κέρδισε ὁ Χριστός καί ἡ Ἱερωσύνη.

Λαμβάνοντας μάλιστα ἀφορμή ἀπό τόν λόγο τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου Νύσσης στά Ἅγια Φῶτα, ὁμίλησε γιά τήν πνευματική ἀλλοίωση τοῦ χειροτονουμένου, διαβεβαιώνοντάς τον γιά τήν ἐν εἴδει φωτός, κατά τόν λόγον τοῦ Κυρίου, παρουσία του πλέον ἀνάμεσα στούς ἀνθρώπους, οἱ ὁποίοι στήν σύγχρονη ἐποχή χειμάζονται ἀπό τόν φόβο τοῦ σκότους.

Περαίνοντας ὁ Σεβασμιώτατος δέν ἀπέκρυψε τήν συγκίνησή του διότι εὑρέθη στόν γενέθλιο τόπο του κατ’ αὐτήν τήν σπουδαία Δεσποτική Ἑορτή τῆς φανερώσεως τῆς Ἁγίας Τριάδος καί προσεκάλεσε τόν νέον Διάκονο εἰσερχόμενον στήν χαρά τοῦ Κυρίου του, νά διακονήσει μέ ταπείνωση καί ὑπακοή, τόν Χριστό, τήν Ἐκκλησία Του καί τόν κόσμο Του.

Εὐχή καί προσευχή ὅλων ἡ κατά Χριστόν πρόοδος καί προκοπή τοῦ νέου Διακόνου π. Ἀναστασίου πρός δικαίωση τῆς ἐργασίας του στήν Ἐκκλησία ἀπό τόν Θεό, κατά τόν λόγον καί πάλιν τοῦ Κυρίου: «ἐάν τίς ἐμοί διακονῇ, τιμήσει αὐτόν ὁ Πατήρ» (Ἰω. ιβ΄26). Ἀμήν.

 

Εκτύπωση Email

ΑΓΙΟΛΟΓΙΟΝ

η ημέρα, η εβδομάδα του έτους

Άυριο
γιορτάζουν:

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"

ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ

Σήμερα:

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ