3 islands

ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

mitropolitis

Ό Σεβ. Σάμου καί Ικαρίας κ. Ευσέβιος (κατά κόσμον Ευάγγελος) Πιστολής, γεννήθηκε τό 1949 στό Παλαιό Καρλόβασι Σάμου, όπου καί περάτωσε τίς εγκύκλιες σπουδές του. Φοίτησε στό Ανώτερο 'Εκκλησιαστικό Φροντιστήριο τής παλαιφάτου Ριζαρείου Σχολής καί στή Θεολογΐκή Σχολή τοϋ Πανεπιστημίου Αθηνών, της όποιας είναι καί πτυχιοΰχος.


Χειροτονήθηκε Διάκονος τό 1972 καί Πρεσβύτερος τό 1976, ότε εχειροτονήθη καί 'Αρχιμανδρίτης. Υπηρέτησε ώς Διάκονος στήν Ί. 'Αρχιεπισκοπή 'Αθηνών άναπτύξας σημαντικήν δράσιν εις τόν τομέα του κατηχητικού έργου μεταξύ τών νέων.


Άπό τό 1976 καί μέχρι τής εκλογής του ώς Μητροπολίτου μέ άπόφασιν τής Ίεράς Συνόδου τής Εκκλησίας τής Ελλάδος, ύπηρέτησε ώς Ιεροκήρυκας, Προϊστάμενος τής Θρησκευτικής Υπηρεσίας τής Ελληνικής 'Αστυνομίας καί Καθηγητής στήν 'Αστυνομική 'Ακαδημία καί όλες τίς Σχολές τής 'Αστυνομίας καί τοΰ Πυροσβεστικού Σώματος. Παράλληλα ύπηρέτησε ώς Διευθυντής τοΰ ιδιαιτέρου Γραφείου τοΰ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Καλλινίκου. Υπεύθυνος στόν τομέα τών ιερατικών κλήσεων, πνευματικός καί εξομολόγος τής νεανικής προσπαθείας τής Ί. Μητροπόλεως Πειραιώς καί συνεργάτης τοΰ Ραδιοφωνικού Σταθμού τής «Πειραϊκής 'Εκκλησίας».


'Ανέπτυξε σημαντική κηρυκτική, κοινωνική, φιλανθρωπική καί ιεραποστολική δράση στήν Ί. Μητρ. Πειραιώς, τήν Ί. 'Αρχιεπισκοπή 'Αθηνών καί στά Σώματα 'Ασφαλείας ειδικότερα, πού εργάστηκε μέ ενθουσιασμό καί αύταπάρνηση. άποσπάσας τήν εκτίμηση, τήν αγάπη καί τό σεβασμό τους. Έκαλλιέργησε τό γραπτό θείο λόγ0 έκδίδοντας κατά μήνα ειδικό περιοδικό γιά τήν 'Αστυνομία μέ πλούσια εποικοδομητική καί επίκαιρη ύλη. Επίσης ίδρυσε τό περιοδικό «Παλμοί της Θρησκευτικής Υπηρεσίας της Ελληνικής Αστυνομίας». Δι' ενεργειών του ανακαινίσθηκαν οί Ί. Ναοί τής Αστυνομίας καί άνεγέρθησαν δυο νέοι καί τό Πνευματικό Κέντρο τοϋ Ίεροΰ Ναοΰ Παμμεγίστων Ταξιαρχών.


Διοργάνωσε τό πρώτο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Θρησκευτικών Υπηρεσιών 'Αστυνομιών Ευρωπαϊκής Ένωσης καί έξέδωσε τά πρακτικά αύτοΰ.
Διοργάνωσε πνευματικές καί παιδικές κατασκηνώσεις τής Αστυνομίας. Έξέδωσε τήν Ιστορία τής Σχολής Αστυνομίας (Μεσογείων) καί τών Ιερών Ναών της καί άλλα εποικοδομητικά καί πνευματικά βιβλία καί έντυπα.


Μητροπολίτης Σάμου εξελέγη στίς 19 Ιουνίου 1995, έχειροτονήθη στόν Καθεδρικό Ναό Άγίας Τριάδος Πειραιώς τό Σάββατο 22 Ιουνίου 1995 καί ενθρονίστηκε στή Σάμο στίς 10 Σεπτεμβρίου του ίδίου έτους.

                   ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΑΜΟΥ & ΙΚΑΡΙΑΣ ΕΥΣΕΒΙΟΣ      

6.5.1972               Κουρά εις Μεγαλόσχημον Μοναχόν τοϋ Δοκίμου ’Αδελφού τής Ίερας Σταυροπηγιακής Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής Ευαγγέλου Πιστολή, εις ον έδόθη τό μοναχικόν ονομα Ευσέβιος, ύπό τοΰ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Νίκαιας κ. Γεωργίου.

7.5.1972               Χειροτονία εις Διάκονον τοΰ Μοναχού Ευσεβίου Πιστολή ύπό τοϋ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Νίκαιας κ. Γεωργίου εν τω Ίερω Ναω Τιμίου Σταυρού Αιγάλεω.

28.11.1976           Χειροτονία εις Πρεσβύτερον τοΰ Διακόνου Ευσεβίου Πιστολή καί άπονομή εις αυτόν τοϋ όφφικίου τοϋ Αρχιμανδρίτου, ύπό τοΰ Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Ρωγών κ. Καλλινίκου, εν τω Ίερω Ναω Προφήτου Ήλιού Παγκρατίου, συγχειροτονούντων τών, Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Δημητριάδος κ. Χριστοδούλου καί τοΰ Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Ταλαντίου κ. Αμβροσίου.

19.7.1995             'Εκλογή ύπό τής Ίερας Συνόδου τής Ιεραρχίας τής ’Εκκλησίας τής 'Ελλάδος τοϋ ’Αρχιμανδρίτου Εύσεβίου Πιστολή εις Μητροπολίτην τής Ίερας Μητροπόλεως Σάμου καί ’Ικαρίας, καί τέλεσις τοΰ Μικροϋ καί Μεγάλου Μηνύματος.

22.7.1995             Χειροτονία εις ’Επίσκοπον τοϋ εκλεγμένου Μητροπολίτου Σάμου καί Ικαρίας Εύσεβίου Πιστολή ύπό τοΰ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Καλλινίκου έν τω Καθεδρικώ Ίερω Ναω 'Αγίας Τριάδος Πειραιώς, συγχειροτονούντων πολλών Μητροπολιτών.

31.8.1995             Διαβεβαίωσις ένώπιον τοΰ Προέδρου τής Ελληνικής Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Στεφανόπουλου παρουσία τοΰ ’Αρχιεπισκόπου ’Αθηνών καί πάσης Ελλάδος (κυροϋ) Σεραφείμ. Άναγνωρισθείς καί κατασταθείς μέ τό άπό 23.8.1995 Προεδρικόν Διάταγμα (Φ.Ε.Κ. 146/30.8.1995 τεϋχος Ν.Π.Δ.Δ.).

10.9.1995             Τελετή ένθρονίσεως τοϋ Μητροπολίτου Σάμου κ. Εύσεβίου έν τω Μητροπολιτικώ Ίερω Ναω 'Αγίου Νικολάου Βαθέος. ύπό τοΰ Τοποτηρητοΰ τής Ίερας Μητροπόλεως Σάμου καί Ικαρίας Μητροπολίτου Χίου κ. Διονυσίου, συμπροσευχομένων πολλών Μητροπολιτών καί πλήθους λαοΰ.

Εκτύπωση Email

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΙΚΑΡΙΑΣ κ. κ. ΕΥΣΕΒΙΟΥ ΕΠΙ ΤΗι ΕΟΡΤΗι ΤΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ

baptisis.png

Ἀγαπητοί μου Πατέρες καί Ἀδελφοί,

Ἀφού ἑορτάσαμε μέ περισσή λαμπρότητα τήν μεγάλη Δεσποτική ἑορτή τῶν Χριστουγέννων καί διανύσαμε τό Ἅγιο Δωδεκαήμερο, κλείνει αὐτή ἡ ἰδιαίτερη ἑορταστική περίοδος τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ ἔτους μέ τήν ἑορτή τῶν Θεοφανείων, τήν Βάπτιση τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ.

Τό κατ’ ἐξοχήν γεγονός τό ὁποῖο ἄλλαξε τήν πορεία τῶν γεγονότων, καί χώρισε τήν ἱστορία στά δύο ὑπῆρξε αναμφίβολα ἡ Σάρκωση τοῦ Υἱοῦ καί Λόγου τοῦ Θεοῦ, ἡ εἰσοδός Του στήν ἀνθρώπινη ἱστορία διά τῆς Ἐνανθρωπήσεως. Ἡ Βάπτιση τοῦ Χριστοῦ στόν Ἰορδάνη ποταμό ἀποτελεῖ τήν ἀρχή τοῦ κηρύγματός Του, τῆς δημόσιας δράσεώς Του, ἡ ὁποία κορυφώθηκε στό Σταυρικό Πάθος καί τήν Ἀνάστασή Του.

Ὅμως τήν στιγμή αὐτή, ὅπου ὁ Δεσπότης ὡς ἁπλός δοῦλος βρίσκεται μέσα στά ὕδατα τοῦ Ἰορδάνου, φανερώνεται ἡ προσκύνησις τῆς Ἁγίας Τριάδος ὅπως ψάλλουμε καί στόν ἀσματικό κανόνα τῆς ἑορτῆς: «Τριάδος ἡ φανέρωσις, ἐν Ἰορδάνῃ γέγονεν· αὔτη γὰρ ὑπέρθεος φύσις, ὁ Πατὴρ ἐφώνησεν. Οὗτος ὁ βαπτιζόμενος, Υἱὸς ὁ ἀγαπητός μου, τὸ Πνεῦμα συμπαρῆν τῷ ὁμοίῳ, ὅν εὐλογοῦσι Λαοί, καὶ ὑπερυψοῦσιν, εἰς πάντας τοὺς αἰῶνας».

Κατά τήν Βάπτισή Του ὁ Θεάνθρωπος Ἰησοῦς Χριστός εὑρίσκεται στά Ἰορδάνεια ρεῖθρα, ἡ φωνή τοῦ Πατρός μαρτυρεῖ ἐξ οὐρανοῦ «Οὖτοςἐστίν ὁ Υἱός μου ὁ ἀγαπητός», ἐνῶ τό Πανάγιον Πνεῦμα ἐν εἴδει περιστερᾶς κατέρχεται.

Τό Βάπτισμα τοῦ Ἰωάννου ἦταν Βάπτισμα μετανοίας εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν. Ὁ Κύριός μας ὡς τέλειος Θεός προσέλαβε τελεία  τήν ἀνθρώπινη φύση ἐκτός ὅμως τῆς ἁμαρτίας, καί φυσικά ὡς ἀναμάρτητος καμμία ἀνάγκη καθάρσεως δέν εἶχε, δείχνει ὅμως τό μέγεθος τῆς ταπεινώσεως καί τῆς ἐσχάτου συγκαταβάσεώς Του. Γιά τό λόγο αὐτό δεν ἔμεινε καθόλου στό νερό γιά νά ἐξομολογηθεῖ  ἁμαρτίες, ὅπως ἔκαναν οἱ ἄλλοι βαπτιζόμενοι, ἀλλά «εὐθέως ἀνέβη ἀπό τοῦ ὕδατος». Ὁ Χριστός ὥς Σωτῆρας καί Λυτρωτής ἐγκαινίασε τό Βάπτισμα «ἐν Πνεύματι  Ἁγίῳ καί πυρί», τό ὁποῖο ἀπαλλάσσει τον ἄνθρωπο ἀπό κάθε ἁμαρτία, ἀλλά ταυτόχρονα τόν καθιστά μέλος τοῦ Δεσποτικοῦ Σώματος, τῆς Ἁγίας Ἐκκλησίας. Ὅπως πολύ χαρακτηριστικά ἀκούσαμε στό Ἀποστολικό  Ἀνάγνωσμα: «ὁ Θεός μᾶς ἔσωσε χάρη στό ἔλεός Του, μέ τό βάπτισμα τῆς ἀναγεννήσεως καί τῆς ἀνακαινίσεως, πού χαρίζει τό Ἅγιο Πνεῦμα, τό ὁποῖο σκόρπισε πλουσιοπάροχα ἐπάνω μας διά τοῦ σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ» (Τιτ. γ΄ 4-7).

Γιά τόν λόγο αὐτό τό βάπτισμά μας καλεῖται προσφυῶς «λουτρό παλιγγενεσίας», διότι ἀφενός μέν τό Βάπτισμα συνιστᾶ ὁλοκληρωτική ἀναγέννηση τοῦ ἀνθρώπου, ἀφετέρου δέ τά χαρίσματα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τά ὁποῖα παρέχονται διά τοῦ Μυστηρίου τοῦ Χρίσματος, τό ὁποῖο τελεῖται συναπτά μέ τό Βάπτισμα «ἀνακαινίζουν» τόν ἄνθρωπο καί τόν ἐντάσσουν ἐντός τῆς Ἐκκλησίας, καθαρό ἀπό κάθε ρύπο, ἀλλά καί πλῆρη τῶν οὐρανίων χαρισμάτων.

Ἐχοντας ἀξιωθεῖ αὐτῆς τῆς δωρεᾶς ἀπό τῆς βρεφικῆς ἤδη ἡλικίας, πρέπει κυρίως τά Ἅγια Θεοφάνεια, νά θυμίζουν στόν καθένα μας τήν ἡμέρα τοῦ προσωπικοῦ μας θείου φωτισμοῦ, τῆς υἱοθεσίας μας ἀπό τόν Θεό καί τῆς εἰσόδου μας στήν Ἐκκλησία διά τοῦ ἁγίου Βαπτίσματος.

Ἐνδυθήκαμε τόν Χριστό μέ τό Ἅγιο Βάπτισμα, λάβαμε τά χαρίσματα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος μέ τό Ἅγιο Χρῖσμα, ὀφείλουμε μέσα ἀπό τό Μυστήριο τῆς Μετανοίας καί Ἐξομολογήσεως, τό ὁποῖο ὀνομάζεται δεύτερο βάπτισμα, νά καθαρίζουμε  τήν  ψυχή ἀπό τήν ἁμαρτία καί  μέ τή θεία Εὐχαριστία, κοινωνώντας τοῦ Σώματος καί τοῦ Αἵματος τοῦ Χριστοῦ νά παραμένουμε ἑνωμένοι  στό Σῶμα Του, τήν ἁγία μας Ἐκκλησία, «ἵνα δικαιωθέντες τῇ ἐκείνου χάριτι κληρονόμοι γενώμεθα κατ’ ἐλπίδα  ζωῆς  αἰωνίου» (Τιτ. γ΄ 8).

Ἀγαπητοί μου,

Ἄς ἐνστερνισθοῦμε τήν παράκληση τοῦ μεγάλου Πατέρα τῆς Ἐκκλησίας μας ἁγίου Γρηγορίου τοῦ  Θεολόγου, ὅπως  την ἀναφέρει σέ μία ὁμιλία του εἰς τά Ἅγια Φῶτα: « Ἐγώ εἶμαι τό Φῶς τοῦ κόσμου (καθώς λέγει ὁ Χριστός).. . Ἔφθασε  ὁ  καιρός τῆς ἀναγεννήσεως, πού μᾶς ἦλθε ἀπό τόν Οὐρανό, ἀς ἀναγεννηθοῦμε. Ἔφθασε  ὁ  καιρός για την ἀναδημιουργία μας, ἄς ξαναγίνουμε, ὅπως ὁ πρωτόπλαστος Ἀδάμ, μακρυά ἀπό την ἁμαρτία. Ἄς μήν μείνουμε στην ἀσχήμια τῆς ἁμαρτίας, ἀλλά ἄς γίνουμε ὅπως ὅταν νηπιοβαπτισθήκαμε, παραμένοντας ἀναγεννημένοι μέσα στή ζωή τῆς Ἐκκλησίας.» Ἀμήν.

Χρόνια Πολλά

Μετ’ εὐχῶν καί πατρικῆς ἀγάπης ἐν Χριστῷ Ἐπιφανέντι

Ὁ Ἐπίσκοπός  Σας

† Ὁ Σάμου καί Ἰκαρίας Εὐσέβιος

Εκτύπωση Email

Ἐγκύκλιον Μήνυμα Τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σάμου, Ἰκαρίας καί Κορσεῶν κ.κ. Εὐσεβίου ἐπί τῇ ἀνατολῇ τοῦ νέου ἔτους 2025

Περιτομή-Κυρίου-Άγ.-Βασίλειος.jpg

Ἀγαπητοί μου παιδιά

Τό ἄπειρο ἔλεος καί ἡ εὐσπλαχνία τοῦ Θεοῦ μᾶς ἀξιώνουν νά φθάσουμε γιά μία ἀκόμη φορά στό ξεκίνημα τοῦ νέου ἔτους τῆς χρηστότητας Αὐτοῦ!

Ἡ πρώτη τοῦ νέου ἔτους συμπίπτει μέ τήν Δεσποτική ἑορτή τῆς Περιτομῆς τοῦ Χριστοῦ, ὡς καί μέ τόν ἑορτασμό τῆς μνήμης τοῦ ἀσκητικοῦ καί μεγάλου Πατρός καί Ἱεράρχου τῆς Ἐκκλησίας μας τοῦ ἁγίου Βασιλείου. Ἡ πρώτη ἑορτή μᾶς διδάσκει τή συγκατάβαση καί τή μακροθυμία τοῦ Χριστοῦ γιά τούς ἀνθρώπους καί μᾶς ἐμπνέει τήν ταπείνωση καί τήν ψυχική καθαρότητα. Ἡ δεύτερη μᾶς ὁμιλεῖ γιά τήν ἁγιότητα ὡς σκοπό τῆς ζωῆς μας.

Τό ἑορτολογικό περιεχόμενο τῆς σημερινῆς ἡμέρας ἀποτελεῖ τόν καλλίτερο ὁδηγό γιά τήν πορεία μας στόν κόσμο, καθώς ἀνατέλλει τό νέο ἔτος καί μᾶς προτρέπει ν’ ἀκολουθήσουμε τόν δρόμο τῆς ταπείνωσης τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἀφοσιωμένοι σ’ Αύτόν καί τήν λατρεία Του, ὅπως τήν πραγμάτωσε ὁ Μέγας Βασίλειος, μέ  ἱερές πράξεις ἁγίας ζωής, αὐτοθυσίας καί ἀγάπης.

Μέ τή χάρη τοῦ Θεοῦ ἀξιωνόμαστε νά εἰσέλθουμε στον 30ο χρόνο τῆς Ἐπισκοπικῆς μας Διακονίας στά ἀκριτικά νησιά τῆς Σάμου, τῆς Ἰκαρίας καί τῶν Φούρνων καί αἰσθανόμαστε βαρύ τό χρέος τῆς ἐν Χριστῷ διακονίας τοῦ θαυμασίου αὐτοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ. Στή διάρκεια αὐτή τῶν τριάκοντα ἐτῶν διακονήσαμε ἀθόρυβα, μέ ἱεροπρέπεια, μέ πατρική ἀγάπη, εἰρήνη καί συγκατάβαση, μέ ὑψηλό ἦθος καί γνήσιο ἐκκλησιαστικό φρόνημα. Προσπαθήσαμε νά βοηθήσουμε μ’ ὅλες μας τίς δυνάμεις στήν ἀνανέωση τῆς πνευματικῆς πορείας τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας, στή μοναστική ἄνθισή της καί στήν ἀνακαινιστική κτιριακή συγκρότησή της μ’ ἕνα καί μοναδικό σκοπό: τήν κατά Θεόν προκοπήν τοῦ εὐσεβοῦς ποιμνίου μας καί τήν διατήρηση τῆς τοπικῆς πολιτιστικῆς κληρονομιᾶς τῆς Ἐπαρχίας μας. Προβάλαμε τά ἀπαραχάρακτα δίκαια τοῦ ἀκριτικοῦ ἑλληνισμοῦ καί  διατρανώσαμε τό γενναῖο φρόνημά του, νά ὑπερασπισθεῖ μετά τοῦ Στρατοῦ μας τήν άκεραιότητα καί τήν ἀξιοπρέπεια τῶν Νησιῶν μας. Ἀκόμη γενόμενοι ἐγγυητές τῆς ἑνότητος καί τῆς καταλλαγῆς, μέ τήν εὔλαλη σιωπή μας. Πιστεύουμε δε ὅτι ὁ Θεός εὐλογεῖ καί αὐξάνει τό ἔργο μας, πληθύνοντας συνάμα τίς εὐκαιρίες τῆς σωτηρίας μας, γιά τόν καθένα ἀπό ἐμᾶς. Στήριγμά μας ὑπῆρξε ἡ πίστη στόν Θεό, ἡ προσευχή καί ἡ προσφυγή μας στή  σκέπη Του καί τίς πρεσβεῖες τῆς Παναγίας καί τῶν Σαμίων καί Ἰκαρίων  Ἁγίων μας. Χάριτες λοιπόν ὀφείλονται στόν Πανοικτήρμονα Θεό γιά ὅ,τι ἔγινε, καί ἀν ἔγινε κάτι σημαντικό, δέν εἶναι δικό μας, ἀλλά πρός δόξαν τοῦ ἁγίου ὀνόματός Του.

Πάροικοι καί παρεπίδημοι ὄντες τοῦ παρόντος κόσμου, ἔχουμε σκοπό νά πολιτογραφηθοῦμε στήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ καί νά κατοικήσουμε στήν μέλλουσα πόλη, τῆς αἰώνιας κοινωνίας μέ τό Θεό, ὅπως λέει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος. Ἡ εἰσοδός μας σέ ἕνα νέο ἔτος ἐπισημαίνει τό βάρος τῶν εὐθυνῶν μας, καθώς ξανοιγόμαστε πρός τήν αἰωνιότητα.

Καί αὐτό ἀκριβῶς τό ὄνειρο τῆς αἰώνιας παραδείσιας ὡραιότητας, σᾶς καλῶ νά τό κάνουμε θέμα προσευχῆς καί μέ θέρμη ψυχῆς νά τό ζητήσουμε ἀπό τόν Κύριό μας. Ὅ,τι καί ἄν πράττουμε στήν παρούσα ζωή ἐδῶ στή γῆ, πάντοτε ὁ προσανατολισμός μας πρέπει να εἶναι στόν οὐρανό. Τὀ ἱεραποστολικό καί φιλανθρωπικό ἔργο τοῦ σήμερα ἑορταζομένου Μεγάλου Βασιλείου εἶναι μοναδικό καί ἀσύγκριτο καί στούς αἰῶνες ζωντανό καί λαμπρότατο. Γιατί εὐλογήθηκε καί ἡ πολυεύθυνη διακονίας μας καί αὐξήθηκε ἀπό τό Θεό καί ἐνισχύθηκε τόσο, ὥστε ν’ ἀντέχει ὄχι μόνο στίς ἀπειλές  τῶν κατά καιρούς ἐχθρῶν τῆς Ἐκκλησίας καί τοῦ διαβόλου, ἀλλά τήν πολυμέρεια τῶν προβλημάτων καί τῶν ἀγώνων καί στή φθορά, πού ἐπιφέρει ὁ πανδαμάτορας χρόνος. Καί ὅλα αὐτά, ἐπειδή τό πολυδύναμο ἔργο τῆς Ἐκκλησίας ἔχει θμέλιο τήν ἀγάπη πρός τόν Θεό καί τόν συνάνθρωπο καί ἀναφορά στήν ἐπί γῆς κατά Χριστόν Ζωή, πού εἶναι ἡ ἀχή και ἐλπίδα τῆς αἰωνίου ζωῆς ἐν Χριστῷ.

Στρέφοντας λοιπόν τούς ὀφθαλμούς μας πίσω, ἐπί μία ὁλόκληρη τριακονταετία καί ἀτενίζοντας ἀγέρωχα τό μέλλον συνεχίζουμε τό πνευματικό μας ἔργο, άντικρύζουμε τήν μεγαλωσύνη τοῦ Θεοῦ, τήν πλούσια ἐπιδαψίλευση τῆς Χαριτός Του στή ζωή καί τό πνευματικό, ἱεραποστολικό, φιλανθρωπικό, κοινωνικό καί πολιτιστικό ἔργο τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, πού ἐτελέσθη παρά τἰς πενιχρές δυνατότητες καί τίς πεπερασμένες δυνάμεις μας, χωρίς νά λείψουν οἱ δοκιμασίες καί οἱ πειρασμοί μέ χειρότερη καί μεγαλύτερη καί ἀπό τήν φωτιά, τήν δοκιμασία τοῦ καταστρεπτικοῦ σεισμοῦ. Καί βεβαίως σ’ ὅλη αὐτήν τήν εὐλογημένη προσπάθεια, διακρίνεται εὐχερῶς ἡ παρουσία καί συμμετοχή τοῦ περί ἡμᾶς ἱεροῦ Κλήρου καί τοῦ ἀπλοῦ καί εὐσεβοῦς ἀκριτικοῦ μας Λαοῦ, πού ἀποτελεῖ τό εὐλογημένο ποίμνιο τῆς Τοπικῆς κατά Σάμον, Ἰκαρίαν καί Φούρνους Ἐκκλησίας.

Ἀτενίζοντας δε τώρα πρός τήν αἰωνιότητα ἐγκαινιάζουμε ἕνα ἀκόμα ἔτος ἐκκλησιαστικῆς καί ποιμαντικῆς διακονίας καί καλοῦμε ὅλους στή συνέχιση τῆς συστράτευσης μαζί μας, μαζί μέ τήν Τοπική μας Ἐκκλησία, ἐπισημαίνοντας ὅτι, ὅταν ὁ Κλῆρος καί ὁ Λαός συμπορεύονται μέ τόν Ἐπίσκοπόν τους καί ἀναθέτουν τήν ἀγωνία καί τήν ἔκβασιν τοῦ ἀγῶνος τους στόν Θεό, τότε ζοῦν πνευματικούς ἀναβαθμούς, ἀνακαινίζονται καί καθαίρονται μέσα ἀπό τήν μυστηριακή ζωή τῆς Ἐκκλησίας καί ὁδεύουν πρός τήν μετ’ Αὐτοῦ αἰώνια κοινωνία.

 Ἀγαπητά μου παιδιά,

Ἄς προχωρήσουμε λοιπόν μέ τήν χάρη τοῦ Θεοῦ μαζί καί στόν καινούργιο χρόνο, πού ξανοίγεται μπροστά μας. Ἄς προχωρήσουμε μέ φόβο Θεοῦ καί μέ θάρρος, προσέχοντας τίς ἑκατέρωθεν παγίδες τοῦ διαβόλου, βέβαιοι, ὅτι ὁ Κύριος συμπορεύεται μαζί μας, ὁδηγεῖ καί εὐλογεῖ τήν πορεία μας καί αὐξάνει τό ἔργο τῆς Τοπικῆς μας Ἐκκλησίας, πρός δόξαν τοῦ ἁγίου ὀνόματός Του καί πρός σωτηρία τῶν ψυχῶν μας.

Χρόνια πολλά καί εὐλογημένο τό νέον ἔτος!

Μετά τῆς ἐν Χριστῷ ἀγάπης και ἐνθέρμων εὐχῶν

Ὁ Ἐπίσκοπός σας

+ Ὁ Σάμου καί Ἰκαρίας ΕΥΣΕΒΙΟΣ

Εκτύπωση Email

ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΙΚΑΡΙΑΣ κ.κ ΕΥΣΕΒΙΟΥ ΕΠΙ ΤΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

gennisiXristou-upsl.jpg

 

Ἀγαπητά μου παιδιά,

Ὁ ἄνθρωπος πλάστηκε ἀπό  τόν Θεό ἄρχοντας, περιεβλήθη μέ δόξα καί τιμή, εἶναι ὁ τιμημένος βασιλιάς τῆς ὁρατῆς κτίσεως. Πλάστηκε «κατ’ εἰκόνα Θεοῦ» καί μέ προορισμό νά ὁμοιάσει μέ τό Θεό. Δέν τό κατενόησε ὅμως αὐτό. Ἔπεσε, ὑποβίβασε τόν ἑαυτό του στό ἐπίπεδο τῶν ἀνοήτων καί ἀλόγων κτηνῶν καί ὁμοίασε πρός αὐτά. (Ψαλμ., Μη’ [48] 13,21).

Ὁ Θεός ὅμως δέν ἐγκατέλειψε τό πλάσμα τῶν χειρῶν Του. Γιά νά τό σώσει ἀπό τήν ἁμαρτία, τήν φθορά καί τόν θάνατο, «ὁ Λόγος σάρξ ἐγένετο καί ἐσκήνωσεν ἐν ἡμῖν». Πῆρε τήν πεσμένη φύση μας γιά νά τήν ἀνεβάσει ἀπό τό σκοτεινό καταφύγιο τοῦ Ἅδου στά ὕψη τοῦ οὑρανοῦ, στόν θρόνο τῆς θεότητος.

Κάθε φορά πού ἔρχονται τά Χριστούγεννα, γιορτάζουμε τό μεγαλύτερο θαῦμα ὅλων τῶν αἰώνων, τό πιό συγκλονιστικό γεγονός τῆς ἱστορίας, τό Μυστήριο τῶν μυστηρίων, πού τό διακηρύττει ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Θεολόγος καί Εὐαγγελιστής μέσα σέ τέσσερις μόνο λέξεις: «Ὁ Λόγος σάρξ ἐγένετο» (α΄, 14). Ὁ ὑπερούσιος Λόγος τοῦ Θεοῦ ἔγινε ἄνθρωπος!

Αὐτό δέν σημαίνει ὅτι ὁ Λόγος μετεβλήθη σέ ἄνθρωπο. Ὄχι!  Ἀλλά ὅτι ὁ Θεός Λόγος, παραμένοντας Θεός, πῆρε καί τοῦ δούλου τη μορφή.  «Ἐγένετο», γράφει ὁ ἱερός Εὐαγγελιστής, ἔγινε πραγματικά ἄνθρωπος, προσέλαβε πραγματικά τήν ἀνθρώπινη φύση.

Τό ὅτι δέν μετεβλήθη ὁ Θεός Λόγος σέ ἄνθρωπο παύοντας νά εἶναι Θεός, ἀλλά ἔγινε πραγματικός ἄνθρωπος παραμένοντας, συγχρόνως καί Θεός, φαίνεται καθαρά ἀπό τήν συνέχεια τοῦ λόγου τοῦ Εὐαγγελιστόῦ: «καί ἐσκήνωσεν ἐν ἡμῖν». Ἦρθε, ἔγινε ἄνθρωπος καί κατοίκησε στόν κόσμο μας ὡς ἕνας ἀπό μᾶς. Ἄνθρωπο ἔβλεπαν οἱ μαθητές τοῦ Χριστοῦ, οἱ ἀκόλουθοί Του, οἱ ἀκροατές Του. Ἀλλά δέν ἦταν μόνο ἄνθρωπος. Ἦταν ταυτόχρονα καί Θεός. Σ’ αὐτόν τόν Θεάνθρωπο, πού γεννιέται στή Βηθλεέμ, ἔχει ἑνωθεῖ ἡ θεία μέ τήν ἀνθρώπινη φύση καί μέσα Του κατοικεῖ  «πᾶν τό πλήρωμα τῆς Θεότητος», ὁλόκληρη ἡ θεότητα, ὅπως διδάσκει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος (Κολασ. Β’,9). Αὐτό τό θεῖο βρέφος εἶναι ὁ ἄπειρος καί παντοδύναμος Θεός! Αὐτή εἶναι ἡ πίστη μας, πού ἐνώπιόν της παραλύει, σαστίζει καί τρέμει ἡ σκέψη μας, ἰλιγγιᾶ ὁ νοῦς καί ἀνακαινίζεται ὅλη ἡ ὑπαρξή μας.

Ὁ Θεός γιά νά ἀναστήσει τήν πεσμένη φύση μας, τήν ἀναλαμβάνει στους ὤμους Του. Αὐτή τήν ταπεινωμένη, τή φθαρτή καί θνητή φύση προσλαμβάνει ὁ Θεός Λόγος καί ἑνώνεται μέ αὐτήν. Θαυμαστή ἡ συγκατάβασή Του! Ἀπέραντη ἡ ἀγάπη Του!

«Ἔσκήνωσεν ἐν ἡμῖν». Γιά νά μή εἰναι ἀπόμακρος. Γιά νά μποροῦμε νά διαλεχθοῦμε καί νά συναναστραφοῦμε μαζί Του μέ ἀνεση καί οἰκειότητα πολλή.

Πῆρε τήν ἀνθρώπινη φύση, ὄχι γιά νά τήν ἀφήσει πάλι, ἀλλά γιά νά τή φέρει πάντοτε ἀχώριστη μέ τή θεία Του φύση. Ἔγινε ἄνθρωπος ὁ Θεός Λόγος καί ποτέ δέν θα παύσει νά εἶναι ὁ Θεάνθρωπος. Πῆρε τη ἀνθρώπινη φύση μας καί μ’ αὐτήν ἑνωμένος ἀνελήφθη στούς Οὐρανούς καἰ ἐκάθισε στά δεξιά τοῦ Πατρός, στό θρόνο τῆς θεότητος, καί ὡς Θεάνθρωπος προσκυνεῖται ἀπό τίς στρατιές τῶν ἀγγελικῶν δυνάμεων.

Ποίος λόγος, ποιά διάνοια μπορεῖ νά παραστήσει τήν τόση τιμή, «τήν ὄντως  ὑπερφυῆ καί φρικτή῾ πού ἔγινε στό γένος τῶν ἀνθρώπων!  Κανείς πουθενά, οὔτε στόν Οὐρανό οὔτε στή γῆ, μπορεῖ νά μιλήσει ἄξια γι’ αὐτή τήν τιμή, κανείς ἄγγελος καί κανείς ἀρχάγγελος. Τέτοια εἶναι τά «κατορθώματα» τοῦ Θεοῦ καί τόσο μεγάλες καί ὑπερφυεῖς οἱ εὐεργεσίες Του, ὥστε ἡ ἀκριβής διήγησή τους να ὑπερβαίνει ὄχι μόνο τήν ἀνθρώπινη γλώσσα, ἀλλά καί τήν δύναμη τήν ἀγγελική. (PG 59,80).

Άγαπητά μου παιδιά,

Ἄς θαυμάσουμε τό ἔργο τοῦ Θεοῦ γιά τή σωτηρία μας καί ἄς τόν δοξάσουμε, ὅπως τονίζει ὁ ἱερός Χρυσόστομος,  «μή διά τῶν ρημάτων μόνον, ἀλλά πολλῷ μᾶλλον διά τῶν πραγμάτων», ὄχι μόνο μετά λόγια μας, ἀλλά πολύ περισσότερο μέ τίς πράξεις μας, μέ τήν κατά τό ἅγιο θέλημά Του ζωή μας, γιά νά ἀπολαύσουμε ὅσα μᾶς ἐξασφάλισε  στήν παρούσα ζωή καί ὅσα μᾶς ἐτοιμάζει γιά τήν μέλλουσα Βασιλεία Του μέ τήν ταπεινή ἔλευσή Του στόν σκοτισμένο κόσμο μας.

       Καλά καί εὐλογημένα  Χριστούγεννα!

Μετά τῆς ἐν Χριστῷ Τεχθέντι ἀγάπης καί ἐνθέρμων πατρικῶν εὐχῶν

Ὁ Ἐπίσκοπός σας

+ Ὁ Σάμου καί Ἰκαρίας ΕΥΣΕΒΙΟΣ

Εκτύπωση Email

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΙΚΑΡΙΑΣ κ. κ. ΕΥΣΕΒΙΟΥ ΕΠΙ ΤΗι 112η ΕΠΕΤΕΙΩι ΤΗΣ ΕΝΩΣΕΩΣ ΤΗΣ ΣΑΜΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

ενωση-τησ-σαμου.jpg

Κάθε φορὰ ποὺ πανηγυρικῶς ἑορτάζουμε τὴν ἐπέτειο τῆς Ἑνώσεως τῆς Σάμου μὲ τὴν Ἑλλάδα, κάθε φορὰ ποὺ ἡ μνήμη μας διατρέχει τὰ ἱστορικὰ ἐκεῖνα γεγονότα καὶ ποὺ μακαρίζουμε τοὺς πρωταγωνιστές τους, τὸν πολιτικὸ ἀρχηγὸ τῆς Σάμου Θεμιστοκλῆ Σοφούλη, τὸν Μητροπολίτη Σάμου καὶ Ἰκαρίας Κωνσταντῖνο Βοντζαλίδη καὶ τοὺς ἥρωες ποὺ ἀγωνίστηκαν καὶ ἔδωσαν τὴ ζωή τους γιὰ τὴν ἐπίτευξη τοῦ ἱεροῦ κοινοῦ σκοποῦ τῆς Ἑνώσεως τοῦ νησιοῦ μας μὲ τὴν Μητέρα Πατρίδα, πρέπει νὰ ἔχουμε κατὰ νοῦ ὅτι ἡ Ἕνωση ὑπῆρξε ὁ κρίκος μιᾶς χρυσῆς ἁλυσίδας ἡρωισμῶν, αὐταπάρνησης, ἐθελοθυσίας καὶ ἀνδρείας.

Ἡ σήμερα ἑορταζόμενη Ἕνωση τῆς Σάμου μὲ τὴν Ἑλλάδα ὑπῆρξε στὴν πραγματικότητα ἡ συνέχεια καὶ ἡ ὁλοκλήρωση τῆς ἀδικαίωτης Σαμιακῆς Ἐπανάστασης τοῦ 1821, κι αὐτὸ τὸ εἶχαν συνειδητοποιήσει οἱ πρωταγωνιστὲς τῶν γεγονότων, καὶ τὸ διακήρυσσαν μὲ τὰ κείμενα, τοὺς λόγους καὶ τὶς πράξεις τους. Καὶ εἶχε τὰ βασικὰ χαρακτηριστικὰ τῆς Ἐπανάστασης: ἑνότητα τοῦ λαοῦ καὶ τῶν Ἀρχόντων του, πνευματικὴ στήριξη, σκέπη καὶ εὐλογία ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία, ἀλλὰ καὶ τοὺς Ἐπισκόπους της, ἐνεργούς πρωταγωνιστὲς τῶν γεγονότων.

Τόσο ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Κύριλλος, τὸ 1821, ὅσο καὶ ὁ Μητροπολίτης Κωνσταντῖνος, τὸ 1912, δὲν περιορίστηκαν στὸ νὰ παρακολουθοῦν ἢ νὰ εὐλογοῦν μόνο τὰ γεγονότα, ἀλλὰ ὑπῆρξαν ἀπὸ τοὺς πρωταγωνιστές τους. Κι αὐτὸ ἔδωσε στὸ λαὸ τὸ μήνυμα τῆς οὐσιαστικῆς συστράτευσης καὶ τῆς ἑνότητας, τὸ ὁποῖο πάντοτε ἡ Ἐκκλησία μας ἀποσκοπεῖ νὰ διδάξει στὸ ποίμνιό της.

Ἂς μὴν ξεχνοῦμε ὅτι οἱ παραδόσεις τοῦ Γένους, σὲ ὅλες τὶς περιπτώσεις καὶ τὶς ἐποχὲς τῆς δουλείας, ὅταν ἡ Ἐκκλησία ἐθναρχοῦσε, ὑπῆρξαν ἡ Ὀρθόδοξη χριστιανικὴ πίστη καὶ τὰ Ἑλληνικὰ γράμματα. Οἱ παράγοντες αὐτοὶ προσδιόριζαν ἀνέκαθεν τὴν ταυτότητα τοῦ Γένους, τὴ συνοχὴ τοῦ ὁποίου διαφύλαττε ἡ συλλογικὴ ἐνοριακὴ καὶ κοινοτικὴ ζωή, στοὺς κόλπους τῆς Ἐκκλησίας. Καὶ βέβαια, ἡ παιδεία, διὰ τῆς ὁποίας λειτουργοῦσε ἡ παράδοση τῶν Ἑλληνικῶν γραμμάτων, ποὺ ὑπῆρξε τὸ ἀντικείμενο συνεχοῦς μέριμνας τῆς Ἐκκλησίας, πάνω στὸ ὁποῖο θεμελιώθηκε καὶ τὸ ὅραμα ἐλευθερίας των Σαμίων, ποὺ κατέληξε στὴν ἐπιτυχῆ ἔκβαση τῆς Ἑνώσεως τῆς Σάμου μὲ τὴν Ἑλλάδα, τὸ Νοέμβριο τοῦ 1912.

Ἔτσι μπόρεσε ἡ μικρή, ἀλλὰ ἑνωμένη καὶ ἀποφασισμένη Σάμος, νὰ ἀντισταθεῖ, νὰ διεκδικήσει, νὰ ἐπιτύχει. Ἔτσι διασφαλίστηκε, τὸ Νοέμβριο τοῦ 1912, καὶ ἡ Ἑλληνικὴ ταυτότητα τοῦ νησιοῦ μας, καθὼς οἱ σαρωτικὲς ἱστορικὲς ἐξελίξεις ποὺ ἀκολούθησαν, μὲ τὴν Μικρασιατικὴ Καταστροφὴ τοῦ 1922, μόλις δέκα χρόνια μετά, ἔδειξαν ὅτι ἂν ἡ Ἕνωση δὲν εἶχε γίνει, ἡ Σάμος σήμερα οὔτε ἐλεύθερη θὰ ἦταν, οὔτε Ἑλληνική, καθὼς πιθανότατα θὰ εἶχε ἀκολουθήσει τὴν τραγικὴ μοῖρα ἄλλων ἑλληνικῶν νησιῶν ποὺ δὲν ἐντάχθηκαν στὸ ἑλληνικὸ κράτος, ὅπως ἡ Ἴμβρος, ἡ Τένεδος καὶ ἡ μαρτυρικὴ μεγαλόνησος Κύπρος.

Αὐτὴ εἶναι ἡ οὐσιαστικὴ σημασία τῆς Ἑνώσεως τοῦ νησιοῦ μας μὲ τὴν Μητέρα Πατρίδα, καὶ βασικοὶ γιὰ τὴν ἐπίτευξή της ὑπῆρξαν οἱ παράγοντες ποὺ προαναφέρθηκαν. Συνθῆκες ποὺ καὶ σήμερα, στὶς ὁριακὲς συνθῆκες τῆς ὁλοένα μεταβαλλόμενης ἐποχῆς μας, εἶναι ἀπαραίτητες, ὥστε νὰ ἀποφευχθεῖ μιὰ ἄλλη ἀλλοτρίωση, ποὺ εἶναι ἴσως πιὸ ἐπικίνδυνη, ἀκριβῶς ἐπειδὴ εἶναι σταδιακή, εἰρηνικὴ καὶ κάποτε ἀδιόρατη. Πρόκειται γιὰ τὴν ἀλλοτρίωση ποὺ φέρνουν ἡ ἀλόγιστη χρήση τῶν ἀναγκαίων, στὴ λογική τους διαχείριση, τεχνολογικῶν ἐπιτευγμάτων, ἡ ξενολατρία καὶ ἡ προϊοῦσα οὐδετεροπατρία.

Ἔχουμε μπροστά μας μιὰ διαδικασία σὲ ἐξέλιξη, ἀπέναντι στὴν ὁποία ἡ Ἐκκλησία μας ἔχει τοποθετηθεῖ μὲ καθαρὸ λόγο καὶ ποιμαντικὴ εὐθύνη. Μιὰ πορεία ποὺ ὁδηγεῖ στὸν ἐθνικὸ ἀποχρωματισμὸ καὶ στὸν θρησκευτικὸ ἀποχαρακτηρισμό, καὶ ἡ ὁποία ἂν δὲν ἀνακοπεῖ θὰ ὁδηγήσει στὰ πιὸ ὀδυνηρὰ καὶ καταστρεπτικὰ ἀποτελέσματα τῆς νεώτερης καὶ σύγχρονης ἱστορίας μας.

Ἀγαπητοί μου,

Τὸ μήνυμα τῆς σημερινῆς ἑορτῆς εἶναι νὰ πάρουμε διδάγματα ἀπὸ τὸ παράδειγμα τῶν προγόνων μας, ὥστε νὰ ἀντιμετωπίσουμε τὶς σύγχρονες αὐτὲς Σειρῆνες, κρατῶντας ἀλώβητη τὴν παράδοση τῶν προγόνων μας, τὴν ἐθνικὴ καὶ πολιτιστικὴ ταυτότητά μας, τὴν ἰδιοπροσωπία μας, τὴν περηφάνεια, τὴν ἀξιοπρέπεια, τὸν πατριωτισμὸ καὶ τὴν ἑλληνορθόδοξη συνείδησή μας. Οἱ ἀγωνιστὲς τοῦ 1912, τῶν ὁποίων τὴ μνήμη σήμερα τιμοῦμε, γι’ αὐτὰ ἀγωνίστηκαν καὶ θυσιάστηκαν. Καὶ ἡ καλύτερη ἀπόδοση τιμῆς στὴν ἱερὴ μνήμη τους εἶναι βέβαια ἡ μίμηση τοῦ παραδείγματός τους καὶ ἡ ἐγκόλπωση καὶ προάσπιση τῶν ἀρχῶν ποὺ ἀποτέλεσαν τὴν προμετωπίδα ἀλλὰ καὶ τὴν κορωνίδα τοῦ ἀγῶνα τους.

Πορευόμενοι μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο, θὰ ἔχουμε τιμήσει τὴ μνήμη τους ἐπάξια, καὶ θὰ μποροῦμε νὰ περηφανευόμαστε ὅτι εἴμαστε ἄξιοι ἀπόγονοί τους. Μόνον ἔτσι ὁ ἀγῶνας τους θὰ δικαιωθεῖ διαχρονικὰ καὶ οἱ ψυχές τους θὰ ἀναπαυθοῦν ἐν εἰρήνῃ, στὴν ἀγκαλιὰ τοῦ Θεοῦ. Τότε καὶ μόνο τότε ὁ σημερινὸς ἑορτασμὸς τῆς Ἑνώσεως τῆς Σάμου μὲ τὴν Ἑλλάδα, θὰ ἔχει ἐπιτύχει τὸν οὐσιαστικὸ σκοπό του καὶ θὰ ἀποτελεῖ τὴν ἁρμόζουσα τιμὴ στοὺς ἥρωες προγόνους μας, ποὺ τὸ ἐπιδίωξαν καὶ τὴν ἐπέτυχαν μὲ αἷμα καὶ θυσίες.

Χρόνια Πολλά.

Μετ’ εὐχῶν καί πατρικῆς ἀγάπης

Ὁ Ἐπίσκοπός σας

+ Ὁ Σάμου καί Ἰκαρίας Εὐσέβιος

 

Εκτύπωση Email

ΑΓΙΟΛΟΓΙΟΝ

η ημέρα, η εβδομάδα του έτους

Άυριο
γιορτάζουν:

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"

ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ

Σήμερα:

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Δευ Τρι Τετ Πεμ Παρ Σαβ Κυρ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28