3 islands

  • samos vathi
  • ikaria
  • museum banner

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΙΚΑΡΙΑΣ κ. κ. ΕΥΣΕΒΙΟΥ ΕΠΙ ΤΗιΕΟΡΤΗι ΤΗΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

Ἀγαπητά μου παιδιά,

Ἡ ἱστορία τοῦ κάθε ἀνθρώπου εἶναι γνωστή καί δεδομένη. Ζεῖ στή γῆ τόν χρόνο πού τοῦ πιστώνεται ἀπό τόν Κύριο, προσπαθεῖ νά τόν γεμίσει μέ τά ἔργα του καί ἡ ὥρα γιά τόν βιολογικό θάνατο ἔρχεται ἄγνωστο τό ποῦ, τό πῶς καί τό πότε. Αὐτή ἦταν καί ἡ θεομητορική ἐπίγειος πορεία. Μέ ἀγωνίες καί προβλήματα, μέ πίκρες καί χαρές. Ἡ ὥρα τῆς δικαίωσης ἦρθε. Παραλαμβάνει, κατά τήν διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας, τήν ψυχή Της τό μονάκριβο παιδί Της καί μετά τρεῖς ἡμέρες, βρίσκεται ἄδειο τό μνήμα Της. Λείπει ἀπ’ ἐκεῖ γιά νά ὑπάρχει ὁλοζώντανη κοντά Του καί νά δείχνει  τό ἐνδιαφέρον Της, μέρα καί νύχτα γιά ὅλους μας.

Φεύγει ἀπό τή γῆ  καί «ἐπάξια Την ὑποδέχονται τά θεία οὐράνια σκηνώματα» κατά τόν ὑμνολογικό κάλαμο καί μαζί ὑποδέχονται τήν προσωποποίηση τῆς ἁγνότητας, τῆς ἀφοσίωσης, τῆς ὑπομονῆς, τῆς ὑπακοῆς. Ὑποδέχεται «ὁ πρᾶος καί ταπεινός» Χριστός, τήν ταπεινή καί ἤρεμη  σέ λόγια καί ἔργα Μητέρα Του. Ἡ μεγάλη μητέρα, ἡ Παναγία μητέρα ἐκοιμήθη. Τό πέρασμά Της στη γῆ μας, ἦταν μιά μοναδική τιμή καί ἀφάνταστη εὐλογία. Ἡ φυσιογνωμία Της ἅπλωσε φῶς. Ἡ ἀγκαλιά Της, ἔγινε θρόνος. Τά χέρια Της, χερουβικά φτερά. Ἡ καρδιά Της ἱερό θυμιατήρι. Ἦταν καί εἶναι ἡ μορφή μέ τήν προνομιακή θέση. Ἡ ἁγία τῶν ἁγίων.

Περισσότερα...

Ὁ Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας γιά τίς ἀνιστόρητες δηλώσεις τοῦ Προέδρου τῆς Βουλῆς

Ἐν Σάμῳ τῇ 11 Αὐγούστου 2017

ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ

Ὁ Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας

γιά τίς ἀνιστόρητες δηλώσεις τοῦ Προέδρου τῆς Βουλῆς

 

Ἐρωτηθείς ὁ Σεβασμιώτατος γιά τίς δηλώσεις τοῦ Προέδρου τῆς Βουλῆς, ἀπήντησε ὡς ἐξῆς: «

«Εἶναι μεγάλη ἡ πικρία μας δυστυχῶς, ὅταν ἀκούγονται τέτοιου εἴδους ἀνιστόρητες ἀπόψεις καί μάλιστα ἀπό ἐπίσημα κυβερνητικά χείλη, πού φαίνεται πώς δέν μποροῦν νά ἀποτινάξουν τόν ζυγό τῆς ἰδεολογικῆς τους ἐμμονῆς καί νά ἀρθοῦν στό ὕψος τῶν ἀπαιτήσεων τοῦ Ἐθνικοῦ Φορέως, πού ἐκπροσωποῦν! Σάν νά μήν ἔφταναν τά ὅσα προβλήματα, κοινωνικά, ἐθνικά καί ἄλλα, ἔχουμε νά ἀντιμετωπίσουμε στήν ἀκριτική μας Ἐπαρχία, τῆς Σάμου, τῆς Ἰκαρίας καί τῶν Φούρνων καί κατ’ ἐπέκτασιν σ’ ὅλη τήν Πατρίδα μας, σάν καί νά λύθηκαν τά χρονίζοντα προβλήματα τῆς ἀπομόνωσης, τῆς ἐγκατάλειψης καί τῆς ἀδιαφορίας, πού ὡς ἀκρίτες βιώνουμε, νά πρέπει τώρα ὡς Ὀρθόδοξος Ἕλληνας Ἱεράρχης τῆς Ἐκκλησίας μας, νά ὑπογραμμίζουμε, ἐπαναλαμβάνοντας ὅσα ἀνέκαθεν γιά τήν Ὀρθόδοξη Πατρίδα μας ἐθεωροῦντο δεδομένα καί αὐτονόητα καί διδάσκονταν ἀπό γενιά σέ γενιά.

Ὅταν οἱ Μαθητές τοῦ Κυρίου μας Τοῦ ἀνήγγειλαν, ὅτι οἱ Ἕλληνες ἐπιθυμοῦν νά τόν συναντήσουν, τότε Ἐκεῖνος ἀπάντησε: «Νῦν ἐδοξάσθη ὁ Υἱός τοῦ ἀνθρώπου», προφητεύοντας τήν ἄρρηκτη ἑνότητα Ἑλληνισμοῦ καί Χριστιανισμοῦ. Σκεφθῆτε, πώς εὐθύς ἐξ  ἀρχῆς μέσα ἀπό τόν Ἑλληνισμό κηρύχθηκε τό Εὐαγγέλιο στά Ἔθνη καί ἐξαπλώθηκε ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ. Ἡ πρωτότυπη γλῶσσα τῆς λατρίας τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς Καινῆς Διαθήκης, ἐκτός μόνον τοῦ Εὐαγγελίου τοῦ Ματθαίου, εἶναι ἡ Ἑλληνική. Ἀκόμη καί ὁ Ἀπόστολος Παῦλος πρός τούς Ῥωμαίους, στά ἑλληνικά γράφει. Ἀργότερα, ὅταν ὁ Μέγας Κωνσταντῖνος μετέφερε τό κέντρο τῆς Αὐτοκρατορίας ἀπό τήν παλαιά Ῥώμη στήν Νέα Ῥώμη, τήν Κωνσταντινούπολη, τότε ἑνώθηκε καί ἐπισήμως ὁ Ἑλληνισμός μέ τόν Χριστιανισμό. Καί ἐπειδή αὐτή ἡ ἑνότητα καί ἡ συμπόρευση ξεκίνησε ἐπισήμως ἀπό τήν Νέα Ῥώμη καί ἀφορᾶ μέχρι καί σήμερα στούς ὑπηκόους τῆς Νέας Ῥωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας, γι’ αὐτό ἔκτοτε κι ὁ Ἕλληνας Ὀρθόδοξος Χριστιανός καλεῖται Ῥωμηός καί ὁ Ὀρθόδοξος Ἑλληνισμός, Ῥωμηοσύνη. Αὐτή ἡ ἑνότητα μάλιστα Ἑλληνισμοῦ καί Χριστιανισμοῦ, ὅπως συγκροτήθηκε στήν καθ’ ἡμᾶς Ἀνατολή, γιατί στήν Ἀνατολή ἀνήκουμε καί ὄχι στή Δύση, ὅσο κι ἄν πολεμήθηκε ἤ ἔγινε καί ἀντικείμενο καπηλείας, παρέμεινε ἄτρωτη, ἄρρηκτη, μία καί μοναδική. Κανένα ἄλλο ἔθνος ἤ κράτος δέν ἔχει αὐτήν τήν ἰδιαιτερότητα ἤ νά τό ποῦμε καλύτερα, αὐτήν τήν εὐλογία. Μόνον οἱ Ἕλληνες εὐλογηθήκαμε ἀπό τόν Χριστό νά γίνει ἡ γλῶσσα καί ὁ πολιτισμός μας, τό ὄχημα μέ τό ὁποῖο κινεῖται ἡ Ἐκκλησία στό διάβα τῶν αἰώνων. Ἀμέτρητοι Πατέρες, Ἅγιοι, Μάρτυρες καί κυρίως Νεομάρτυρες Ἕλληνες, διέσωσαν τόν πολιτισμό καί τήν ἐθνική μας ταυτότητα, ἐπειδή τά ἐκχριστιάνισαν, κι ἀς λέει ὁ καθένας ὅ,τι θέλει. Τόσο πολύ συνταίριαξε ὁ Ἑλληνισμός καί ὁ Χριστιανισμός, ὥστε στά δύσκολα χρόνια τῆς τουρκικῆς σκλαβιᾶς, ὁ Ἑλληνισμός διεσώθη ἐξαιτίας τῆς σχέσης καί τῆς ἑνότητός του μέ τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Γι’ αὐτό θεωρῶ, πώς εἶναι τουλάχιστον βλασφημία γιά τό Ἔθνος καί τήν Πατρίδα μας, ἴσως μάλιστα καί ἀναίδεια πρός τόν Σωτῆρα Χριστό νά ἐκστομίζονται τέτοιες ἀνιστόρητες ἀπόψεις!

Περισσότερα...

ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΝΕΟΛΑΙΩΝ ΣΤΗ ΣΑΜΟ

Μέ τή χάρη τοῦ Θεοῦ ὁλοκληρώθηκαν οἱ ἐργασίες τοῦ Συνεδρίου τοῦ Συνδέσμου Ὀρθοδόξων Νεολαιῶν, πού φιλοξενήθηκαν στίς Κατασκηνωτικές Ἐγκαστάσεις τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας στήν Παναγία τοῦ Κότσικα.

Τό Συνέδριο διεξήχθη ἐπί τῇ βάσει τοῦ χωρίου ἀπό τό 4ο κεφάλαιο τῆς Γενέσεως, στίχ. 9 «Μή φύλαξ τοῦ ἀδελφοῦ μου εἰμί ἐγώ;», ἔχοντας ὡς κεντρικό θέμα «Ὁ φύλακας τοῦ ἀδελφοῦ μου».

Μέσα ἀπό τήν ἐνδελεχῆ μελέτη καί ἑρμηνεία τοῦ χωρίου, ἀλλά καί τίς εἰσηγήσεις πού ἔγιναν, προσδιορίσθηκε ὁ τρόπος τῆς φροντίδος τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ πρός τόν Ἀδελφό-συνάνθρωπο, ἐμπερίστατο ἤ μή, ὁ ὁποῖος δίχως ἄλλο ἀποτελεῖ τήν εἰκόνα τοῦ Χριστοῦ. Ὅπως μάλιστα τόνισε καί ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ.κ. Εὐσέβιος στόν χαιρετισμό του, καλωσορίζοντας τούς φιλοξενουμένους συνέδρους, οἱ ἐργασίες τοῦ Συνεδρίου ἔρχονται νά ἐπαληθεύσουν τήν φροντίδα τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας μας γιά τούς ἐμπερίστατους συναθρώπους μας τόσο τούς ἐντοπίους Ἕλληνες, πού δυναστεύονται ἀπό τήν οἰκονομική κρίση, ὅσο καί τούς πρόσφυγες ἤ μετανᾶστες, πού ἀναζητοῦν μία καλύτερη ζωή, ὅπως αὐτό βιώνεται ἀπό τά μέλη τῆς Τοπικῆς μας Ἐκκηλσίας στή Σάμο, σέ ἄλλα Νησιά, ἀλλά καί πολλά μέρη τῆς Ἑλλάδος.

Περισσότερα...

ΑΓΙΟΛΟΓΙΟΝ

η ημέρα, η εβδομάδα του έτους

Άυριο
γιορτάζουν:

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"

ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ

Σήμερα:

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

No event in the calendar
August 2017
Δευ Τρι Τετ Πεμ Παρ Σαβ Κυρ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31